امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۱۰:۳۱

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

خدمات مرتبط با سلامت روان افراد در جامعه رایگان است

کارشناس ارشد سلامت روان مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد که خدمات حرفه ای مرتبط با سلامت روانی در جامعه، رایگان و این خدمات در برخی از مراکز و دانشگاه های علوم پزشکی کشور هم اکنون بصورت رایگان انجام می شود.

“سیدحبیب الله تقوی زاده” در گفت و گو با راه سلام با بیان اینکه خدمات حرفه ای سلامت روانی در جامعه شامل غربالگری، مداخلات آموزش روانشناختی و آموزش پیشگیرانه است، اظهارداشت: همگی این خدمات در وزارت بهداشت بصورت رایگان ارائه می شود.

وی هدف از این اقدامات را شناسایی زودهنگام و پیشگیری از مشکلات سلامت روان جامعه عنوان و گفت: خدمات تخصصی تر در مراکز سلامت روان جامعه نگر (سراج) بصورت رایگان و در ۲۳ مرکز و ۱۵ دانشگاه علوم پزشکی ارائه می شود.

کارشناس ارشد سلامت روان مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه هدف از این مداخلات، پیشگیری و درمان مشکلات و اختلالات سلامت روان بعلاوه جلوگیری از گسترش این بیماری است، خاطرنشان کرد: خدمات تخصصی این مراکز شامل تشخیص و درمان اختلالات خفیف و شدید روان،  مددکاری اجتماعی، ویزیت در منزل و آموزشهای پیشگیرانه در حوزه سلامت روان بعلاوه مهارتهای زندگی، فرزندپروری، خودمراقبتی و آموزش به بیماران و خانواده های آنان است.

به گزارش راه سلام/ تقوی زاده، خودمراقبتی را اولین گام برای رسیدن به سلامت روان و جامعه سالم دانست و یادآورشد: در واقع درصد بسیار زیادی از بیماری ها، با برداشتن گام خودمراقبتی کاهش می یابد و البته مراقبت از خود، راهی است که بوسیله آن افراد تلاش می کنند از بیماری ها، رنج ها و ناتوانی ها در امان بوده و سلامت خود را ارتقاء بخشند.

وی با تاکید براینکه خدمات مرتبط با سلامت روان توسط کارشناس متخصص در مرکز خدمات جامع سلامت بصورت رایگان ارائه می شود، تصریح کرد: خود مراقبتی ها می‌تواند به فرزندان خانواده، دوستان، همسایگان، هم محله ای ها و سایر افراد جامعه کمک فراوانی در حوزه سلامت روانی بکند.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط