امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۰۶:۲۷

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

دندانپزشکان سیار عامل اصلی شیوع هپاتیت در دنا

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی از آمارهای صعودی نگران کننده از گسترش بیماری هپاتیت در این شهرستان، عامل اصلی بالا رفتن این آمارها را دندانپزشکان سیار که به کار دندانپزشکی در روستاها می پردازند، دانست.

به گزارش راه سلام، “محمد یزدان پناه”  گفت: آمار بروز هپاتیت ب در شهرستان دنا ۱۳ در ۱۰۰ هزار نفر است و همین آمار در استان کهگیلویه و بویراحمد ۹/۶ در ۱۰۰ هزار نفر و در کشور ۵/۹ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت می باشد که این آمار، نشان دهنده بالای هپاتیت ب در شهرستان دنا است.

وی با تاکید براینکه دندانپزشک های سیار عامل اصلی بالارفتن آمار هپاتیت در شهرستان دنا هستند چون این دندانپزشکان از وسایل غیر استریل استفاده می کنند، اظهارداشت: برخی از این دندانپزشکان شناسایی و به مقامات قضایی معرفی شده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد از غربالگری مستمر روستاهایی که آمار بالای هپاتیت در آنها مشاهده شده هم خبرداد و یادآورشد: تقریبا تمامی موارد هپاتیت ب بصورت کامل در این روستاها انجام و همگی تحت مراقبت هستند.

یزدان پناه با بیان اینکه از ابتدای امسال، هشت مورد بیمار مبتلا به هپاتیت ب در شهرستان دنا شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: نمونه گیری از کمپ های اعتیاد شهرستان نیز هر سه ماه یکبار انجام و آموزش های لازم به آنها داده می شود.

وی افزود: در شهرستان دنا ۸۰ بیمار هپاتیتی وجود دارد که هر شش ماه توسط پزشک مراقبت و آزمایشات لازم جهت بررسی آنزیم های کبدی برایشان انجام می گیرد.

به گزارش راه سلام، هپاتیت نوعی التهاب کبد است که مصرف الکل، عوارض داروها، بیماریهای خود ایمن و برخی سموم آن را به وجود می آورند، هپاتیت A نوعی عفونت ویروسی و بسیار مسری است که باعث التهاب کبد می‌شود.

این بیماری معمولا نیاز به درمان خاصی ندارد و در بازه سه تا ششماه درمان می‌شود و ویروس این بیماری از طریق آب یا غذای آلوده، تماس نزدیک با فرد آلوده و تماس جنسی منتقل می‌شود.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط