امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۰۶:۱۴

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

فاجعه بهداشتی در لوله های آب کهگیلویه و بویراحمد/ وضعیت کُلرزنی نامطلوب است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان کهگیلویه وبویراحمد از مطلوب نبودن وضعیت کُلرزنی آب شرب پنج شهرستان این استان اظهار نگرانی کرد.

به گزارش راه سلام و به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، محمد ملک‌زاده در نشست مشترک مدیران آب و فاضلاب با مسئولان شبکه بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مناطق شهری شهرستان های لنده، مارگون، بویراحمد، گچساران و بهمئی وضعیت کُلرزنی نسبت به بقیه‌ شهرستان‌ها و میانگین استان، شاخص پایین‌تر را نشان می‌دهد و لازم است مداخلات لازم از طرف شرکت آب و فاضلاب انجام بگیرد.

وی با اشاره به اینکه فاصله بین شکستگی لوله تا زمان ترمیم در برخی شهر‌ها مثل یاسوج به دو ساعت هم کشیده نمی‌شود، اظهارداشت: در برخی مناطق و بخصوص مناطق روستایی فاصله زمانی زیادی تا ترمیم شکستگی‌ها وجود دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج با تاکید براینکه  انتظار می‌رود وضعیت کُلرزنی آب آشامیدنی در استان کهگیلویه و بویراحمد بسمت‌ ایده‌آل برسد، یادآورشد: تحقیقات نشان داده، بهسازی منابع تأمین‌ کننده آب آشامیدنی و سلامت آب با کاهش بیماری‌های عفونی در ارتباط است.

ملک زاده گفت: کُلرزنی مطلوب نقش چشم‌گیری در کاهش بیماری‌های وبا، حصبه و همچنین کاهش مرگ و میر ناشی از اسهال خونی دارد و از سویی کُلر باقیمانده مطلوب در مناطق روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد از میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی تاکیدکرد که کُلرزنی‌ها آب شرب در روستاهای این استان نامطلوب است و در این زمینه در کشور جایگاه خوبی نداریم، تصریح کرد: وبا، بیماری گوارشی، اسهال باسیلی و استفراغ بیماری‌هایی است که در نتیجه مصرف آب آشامیدنی ناسالم رخ می‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیماری هپاتیت A از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که در نتیجه مصرف آب آشامیدنی ناسالم موجب ابتلاء افراد می‌شود و با کُلرزنی مناسب جلوی این بیماری بخصوص در مناطق روستایی استان را می توان گرفت.

ملک زاده با تاکید براینکه وضعیت کلرزنی آب شرب در استان کهگیلویه و بویراحمد ایده‌آل نیست، اظهارداشت: وقتی که با یک کُلرزنی سلامت مردم تأمین می‌شود نباید نسبت به این مهم بی‌توجه بود.

وی گفت:خط قرمز شرکت آب و فاضلاب و حوزه بهداشت، سلامت مردم است و هر کسی در این خصوص کوتاهی کند باید به مردم پاسخ‌گو باشد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: در مواردی که افراد به وظایف خود عمل نکنند مداخلات قانونی از طرف دانشگاه علوم پزشکی بعنوان دستگاه ناظر صورت می‌ گیرد.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط