امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۱۰:۰۳

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

سرانه آموزشی شهرستان بویراحمد در وضعیت سیاه قرار دارد

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت سرانه آموزشی در شهرستان بویراحمد، سرانه آموزشی این شهرستان و شهر یاسوج را با توجه به مهاجر‌پذیر بودن در وضعیت سیاه عنوان کرد.

به گزارش راه سلام، “محمدعلی روستا” در نشستی با رسانه ها گفت: شهرستان بویراحمد ۵۰۰ مدرسه فعال دارد که ۲۹۸ مدرسه در مقطع ابتدایی، ۱۰۳ مدرسه در مقطع متوسطه اول، ۵۷ مدرسه در مقطع متوسطه دوم و ۲۷ مدرسه هم در مقطع فنی و حرفه‌ای و کار دانش اکنون پذیرای دانش آموزان در این شهرستان هستند.

وی با بیان اینکه در مقطع ابتدایی ۱۱۶۸ کلاس، متوسطه اول ۴۶۵ کلاس، متوسطه دوم ۳۸۰ کلاس، فنی و حرفه‌ای ۷۷ و کار و دانش هم ۶۸ کلاس درس وجود دارد، خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ درصد دانش آموزان استان در شهرستان بویراحمد مشغول به تحصیل هستند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۳۷ هزار و ۸۵۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی، ۱۶ هزار و ۱۳۲ دانش آموز در متوسطه اول، بیش از ۱۰ هزار دانش آموز در مقطع متوسطه دوم و ۲ هزار و ۶۶۰ دانش آموز هم در هنرستان‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای در مدارس شهرستان بویراحمد مشغول به تحصیل هستند.

روستا، یکی از مشکلات اصلی در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد را کمبود فضای فیزیکی دانست و خاطرنشان کرد: هر ساله بیش از سه هزار دانش آموز ورودی مهاجر به مدارس شهرستان گزارش شده که این موضوع کمبود فضا را در پی دارد و بسترساز تراکم بالای دانش آموزی در کلاس های درس می‌شود.

وی گفت: اعتبارات لازم در این خصوص وجود دارد و خیرین نیز برای کمک آماده است اما نیاز به زمین داریم، در صورتی که سه چهار مدرسه در مناطق حومه و حاشیه شهر یاسوج ساخته شود سرانه آموزشی در این شهر بالا می‌رود و کمی از مشکلات این مناطق کاسته می‌شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، تعداد مدارس زیر ۱۰ دانش آموزی شهرستان بویراحمد را ۷۸ مدرسه عنوان و یادآورشد: سرانه فضای آموزشی این شهرستان چهار است در حالی که استاندارد این سرانه هشت است.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط