امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۰۷:۲۶

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

انبه، آناناس و موز عامل گرانی میوه ها در یاسوج اند

رئیس اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس بازرسی‌های انجام شده قیمت هر کیلو آلوشابلن در میدان میوه و تربار شیراز ۳۲ هزارتومان، شلیل ۳۵ هزار تومان، هلو ۳۵هزار تومان، انگور عسکری ۳۵ هزار تومان، سیب زمینی ۱۲ هزارتومان، پیازسفید ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، پیاز قرمز هشت هزار تومان، گوجه هفت هزار و ۵۰۰ تومان و موز ۷۸ هزار تومان و این قیمت‌ها در مقایسه با یاسوج با افزایش ۳۰ الی ۳۵ درصد سود برای میوه‌های درجه یک قابل بررسی است.

“مهرداد الهی” به راه سلام افزود: براساس این بازدید مستقیم از میدان میوه و تره بار شیراز بعضی ازمیوه‌ها از جمله انبه ، آناناس و موز که محصول برخی از کشورهای همسایه بوده، باعث بروز وضعیت و گرانی شده است، البته پای برخی دلالان در افزایش قیمت میوه و تره بار بی‌دلیل نیست.

وی ادامه داد: برخی از محصولات تولیدی کشاورزی نیز که افزایش بی‌رویه داشته بر اساس صادرات محصولات کشاورزی بوده که از مسئولان مربوطه می‌خواهیم جلوی صادرات برخی از این محصولات را برای تعادل بخشی به قیمت‌ها در بازار بگیرند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مقایسه برخی میوه‌ها در شیراز با یاسوج تفاوت چندانی ندارد اگر چه کرایه وانت و خوراک و خواب میوه فروشان از شیراز به یاسوج بی‌تأثیر نیست اما بطور کلی میوه فروشان بالاتر از درصد تعیین شده از فاکتور خرید حق فروش ندارند.

الهی با اشاره به درجه‌بندی و کیفیت میوه‌ها و تخلفات میوه فروشان در یاسوج، بیان کرد: قیمتی که اتحادیه به میوه فروشان اعلام کرده برای میوه‌های درجه یک است که متأسفانه برخی میوه فروشان میوه‌های بی‌کیفیت ( درجه دو و حتی درجه سه) را به قیمت درجه یک به مردم و همشهریان عرضه می‌ کنند.

وی گفت: مردم و همشهریان در خرید خود دقت کنند و از کیفیت و درجه‌بندی میوه‌ها توجه کنند و تخلفات میوه فروشان را به بازرسی گزارش دهند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید به بازرسان اصناف و اتحادیه میوه فروشان یاسوج، بیان کرد: از اتحادیه میوه فروشان می‌خواهیم که با همکاری بازرسان اصناف هر چه سریع‌تر نسبت به کیفیت و درجه‌بندی میوه در یاسوج اقدام کنند.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط