امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۱۰:۴۵

  • صفحه نخست
  • اجتماعی
  • خداحافظی دو روحانی سرشناس سادات اسماعیلی از اردوگاه موحد/ ریزش ها شدت گرفته است

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

خداحافظی دو روحانی سرشناس سادات اسماعیلی از اردوگاه موحد/ ریزش ها شدت گرفته است

دهه های 70 ، 80 و 90 و الان هم دهه 100 ، تصویری که از موحد در ذهنم به یادگار مانده، همراهی و حضور تمام سادات اعم از روحانیت و غیره روحانیت در پای منابر " موحد " در انتخابات های مختلف بوده است.

راه سلام – سید اسحاق حسینی: تمام سادات رضاتوفیقی از بی صیدون امامزاده سیدمحمید (ع) تا نواحی مختلف کهگیلویه بزرگ و البته سایر سادات دیگر در نواحی همجوار چون زیدون و جولکی در استان خوزستان، همواره همانند سرباز در کنار موحد بودند تا او هم ” سناتور ” شود هم ” هاتف ” به او اطلاع بدهد که ” موحد ” باید ” کاندیدای انتخاب شود و به فلانی و فلان کس بگوید که بیایند.”

درحالیکه ” موحد ” برای آخرین بار کاندیدای احتمالی در انتخابات دوازدهم مجلس در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ شده است و در انتخابات سیزدهم دیگر نامی از ” موحد ” در انتخابات نخواهید شنید، یاران سنتی او یکی یکی از اردوگاه ” موحد ” درحال خداحافظی هستند.

با نگاه اجمالی بخوبی می توان شدت ریزش در آرای ” موحد ” را با چشم سَر دید و شدت آن نیز بحدی اکنون بالاست که اگر این روند تا دو ماه آینده ادامه یابد، به ” موحد ” و ” مشاوران جدیدش” باید پیشنهاد داد که از ادامه حضور او در انتخابات کهگیلویه بزرگ بدلیل حفظ آبروی ایشان، ” انصراف ” دهد چرا که دیگر ” هاتف ” پیامی برای او اِقراء نخواهد کرد.

“سیدعنایت الله رضوی” مَرد روزهای سخت موحد،  عَلم کاندیداتوری در انتخابات امسال را در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ بر دوش گذاشته و این روزها در حال رایزنی های درون فامیلی و برخی از دوستان خود است، ” سیدمحمدظاهر سیاوش”، خطیب و سخنران ستادهای ” موحد ” ، ” ” حجت الاسلام سیدعلی ولایتی نسب ” روحانی جوانی که برای موحد هزینه های بسیار داده است، ” ذوالفقار زمان ” تئوریسین انتخابات در دشمن زیای و ایلات ثلاث، ” آیت الله سعادتیان ” مرد قد بلند خوش پوشی که کاندیدای انتخابات شده و سهم او در جذب آرای موحد در ایلات سه گانه در انتخابات های گذشته بر کسی پوشیده نیست، ” مراد علیدادی ” رئیس ستاد انتخاباتی موحد و مَرد میدان انتخابات در چُرام و البته هزاران فرد این گونه ای که اکنون از اردوگاه های ” موحد ” در آن حوزه انتخابیه در حال خداحافظی هستند.

یاران سنتی هرکدام بسمت و سوی کاندیدای خاصی در حال رفتن هستند و روز به روز اردوگاه موحد از این یاران خالی می شود و ریزش ها قابل شمارش نیست.

و اما شاید هیچگاه فکر نمی کردم دو سید والاتبار ، مومن ، صاحب نفوذ ، معتمد و ریش سپید سادات در کهگیلویه بزرگ و حتی برخی استان های همجوار در انتخابات دوازدهم از اردوگاه موحد غزل خداحافظی را بسرایند.

” حجت الاسلام سیدتوکل کریمیان ” کاندیدای انتخابات در کهگیلویه بزرگ، آبروی قوم و ایل و تبار ، سید مومنی که مردم این حوزه انتخابیه همواره به نیکی از او یاد می کنند، مدیرکلی در استان فارس که با گذشت سال های سال همچنان از برکات او به خانواده های معظم شاهد سخن می رانند، ” حجت الاسلام سیدلطیف موسوی نژاد” ، مدیر دو دهه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه بزرگ، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، سید خندانی که از محبوبیت فراوانی همانند ” سید کریمیان ” در بین سادات و البته دوستانش برخوردار است، سیدی اجتماعی با مراودات و تجربه های فراوان سیاسی، اُستاد بلافصل ادب و اخلاق.

این دو روحانی شاخص در تمامی اردوگاه های انتخاباتی موحد طی چهل سال گذشته، اکنون در انتخابات دوازدهم تاکنون بنای شان این است دیگر از ” موحد ” حمایت نکنند و فعلا ” سکوت سیاسی ” را بر ” فعالیت سیاسی ” ترجیح داده اند.

خروج این دو سید والامقام از اردوگاه موحد بطور حتم پس لرزه های فراوانی را برای ” موحد ” در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ بدنبال دارد و برخی تحلیلگران معتقدند که باید از الان دو دست را به نشانه ” تسلیم ” بالا بُرد.

خروج یاران سنتی موحد از اردوگاه او در روزهای آینده شدت بیشتری بخود می گیرد و به احتمال فراوان و بنا بفگته برخی از یاران فعلی او،  ” موحد ” به ” ناچار ” می بایست ” ناقوس وداع ” با ” انتخابات ” دوازدهم ” را در ” کهگیلویه بزرگ ” برای آخرین بار حضور ” بصدا ” درآورد ، ” ناقوسی ” که صدای آن خیلی زود در کهگیلویه بزرگ توسط یاران سنتی ” موحد ” بصدا درآمده است.

حجت الاسلام سیدتوکل کریمیان، مدیرکل بنیاد شهید استان فارس و عضو اصلی هیئت مدیره موسسه خیریه بوتراب را در کارنامه کاری خود بهمراه دارد.

 

حجت الاسلام سیدلطیف موسوی نژاد مَرد مبارز روزهای نبرد با پهلوی و هشت سال دفاع مقدس.

راه سلام برای حضرت حجج الاسلام کریمیان و موسوی نژاد آرزوی طول عمری بابرکت و توام با سلامتی از حی لایزال مسآلت دارد ان شالله.

 

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

11 پاسخ

  1. دیگر از سیاست پیران سیاست خسته شده ایم این بار به نیروی جوان ونخبه علمی وعملی مهندس بالدار رای می دهیم وبر خدا توکل می کنیم نه به پول ونه بهبهانی وپتو ویخچال وسکه

  2. اتفاقا همین لیدر ها بودند که شب و روز در خانه های مردم می خوابیدند تا قسم بخورند که به موحد رای می‌دهیم حالا که مردم و نسل های جدید به این باور رسیدند که موحد کارایی ندارد لیدرها هم یکی پس از دیگری کنار میروند

  3. اتفاقا همین لیدر ها بودند که شب و روز در خانه های مردم می خوابیدند تا قسم بخورند که به موحد رای می‌دهیم حالا که مردم و نسل های جدید به این باور رسیدند که موحد کارایی ندارد لیدرها هم یکی پس از دیگری کنار میروند

  4. سلام موحد جز خیانت به کهگلیویه بزرگ و شهرهای همجوار و عقب ماندگی دستاورد دیگری ندارد و نخواهد داشت ….فردی مخرور و خودخواه

  5. سلام
    موحد از خیلی ها عبور کرد وموفق شد بعضی از این عزیزان در برابر موحد ذره ای بیش نیستند در دوره ای که هاشمی برنده شد موحد کمتر از ده روز ۴۷هزار نفر را در خود جمع کرد قطعا موحد برنده این دور هن میباشد

  6. تایاددارم نام موحد همیشه لرزه براندام خیلیها مینداخت .الان هم با وجود سنتاتور بودنش باز هم سناتور دوران خواهد ماند .چون کر خوب همیشه خوبه ..(همیشه ایگفتن موحد شیرزمینه نه کسی دیگه)

  7. سلام تلاش موحد در هر دوره همین است عده ای از سرشناسان را کنار میگذارد تا ثابت کند که با اتکا به هیچ کس و فقط با شگردهای زیرکانه و شاید مزورانه شخص خودش برنده انتخابات میشود

    1. شیوه موحد همیشه همین است با دزد و کلک قبول میشه و ۴ سال مردم را در ذلت و بدبختی نگه میداره

  8. باعرض سلام وخسته نباشید مردم کهگیلویه بزرگ راسالهای سال مقابل هم قراردادند ونگذاشتند درکنارهم باشندتابتوانندتصمیم صحیح بگیرندو برای موفقیت کاندیدای عبورازتکرار هردوره یا جریان اصول واصلاح ویا جریان ثلاث وبویراحمدرا مطرح می‌کردند ورقابت سنگین ونفسگیری رابه خوردمردم میدادند وازنردبان ترقی خود استفاده بهینه را می بردند اما مردم دیگه فریب شعارهای گذشته رانمیخورندوازبین نیروهای تحصیل کرده دانشگاهی کسی را که اقبال عمومی به سمت اوست انتخاب می‌کنند وبهش رای می‌دهند تاکورشودهرانکه نتواند دیدوسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط