امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۰۳:۱۵

  • صفحه نخست
  • اجتماعی
  • رقابت محرومان و مستضعفان با سرمایه داران در بویراحمد واحد/ سرنجلکل بویراحمد میزبان جشن فقیران خواهد بود یا پولداران؟

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

رقابت محرومان و مستضعفان با سرمایه داران در بویراحمد واحد/ سرنجلکل بویراحمد میزبان جشن فقیران خواهد بود یا پولداران؟

تندتر شدن ضربان قلب دوازدهمین انتخابات مجلس را درحالیکه تا برگزاری این انتخابات 25 روز دیگر باقیست می توان در بویراحمد واحد از فرسنگ ها دورتر شنید.

نامه وارده – احمد بحرالعلوم (جامعه پژوه): نگارنده در این مقال بسیار کوتاه قصد واکاوی و پرداختن به مسائل حاشیه ای در متینگ ها و کارناوال های انتخاباتی در بویراحمد را به هیچ عنوان ندارم و غرض کوتاه از نوشتن این چند سطر، بیان یک موضوع اجتماعی و جامعه پژوهی است.

ترکیب انتخاباتی اردوگاه ها در بویراحمد واحد تقریبا مشخص شده و آرایش های جنگی در چهار قطب اصلی انتخابات یعنی جریان ندای وحدت به کاندیداتوری مهدی روشنفکر، جریان اصلاحات به نامزدی محمد بهرامی، اصولگرایان سنتی به کاندیداتوری فعلا نادر منتظریان (اعتراض خرامین در شورای ائتلاف) و معتدلیون ( غلام محمد زارعی ) که البته (معلوم نیست چرا در شورای ائتلاف اصولگرایان سنتی حضور داشت ) تقریبا گرفته شده است.

شعارهای انتخاباتی واضح و رنگ ستادهای انتخاباتی نیز مشخص شده و در یک نگاه اجمالی می توان بخوبی دریافت که کدام قشر از اقشار مردمی از کدام کاندیدا و یا جریان فکری – سیاسی حمایت می کند.

آنچه که تاکنون مشاهده شده و می توان براساس آن اظهار نظر نمود این است که اکثریت حامیان و هواداران جان بر کف اردوگاه ندای وحدت مملو از محرومین، مستضعفین و پابرهنگانی است که معتقدند حق و حقوق آنان در چهل سال گذشته مدیریت بویراحمد واحد نصیب آنان نشده و این اردوگاه، بهترین گزینه موردنظر خود را ” مهدی روشنفکر ” با شعار ” بی خاتی نون سقاوه – حاجی وَ دست تُ دایَ” به انتخابات دوازدهم معرفی کرده اند.

تیپ لباسی و نوع پوشش، رفتار شخصیتی سراسر صداقت و مهربانی، مُدل ماشین ها و حتی ادبیات بکارگرفته در مراودات دوستانه و حتی سیاسی در اردوگاه ” روشنفکر” را می توان بخوبی در یک جامعه محروم ، مستعضف ، پابرهنه اما با مولفه های شجاع ، جسور ، باغیرت، مقتدر و متعهد در بویراحمد واحد دید.

هیجانات فراوان از شوق و نشاط خودمانی تا اشک ها و لبخندهای معصومانه بدون داشتن کوچکترین چشمداشتی در اردوگاه ندای وحدت بیانگر علافه وافر حامیان روشنفکر به سردار جریان شان است.

کلاه های نمدی، عصا در دست ها، سبیل های خوشگل با لبخندهای غیرسیاسی، چفیه های دور پیشانی و گردن، دستبندهای چرمی رنگ و زیبا بر دست ، انگشترهای تقریبا بزرگ با گفتن یک کلمه واحد به نام ” دایی جون” ، رقص های محلی با کِل و سُرو گفتن زنان ایل، لُرکه های جنگی جوانان و دهها مورد دیگر از آئین ها و سنت های قوم لُر را بخوبی می توان در اردوگاه روشنفکر و جریان ندای وحدت دید.

پراید، پیکان ، لندرو ، نیسان ، پژو ۴۰۵ ، تاکسی زرد ، تراکتور و موتورسیکلت، وسایط نقلیه  اغلبِ حامیان جریان ندای وحدت هستند که این بار مصمم آمده اند از مرز ۱۰۰ هزار رای بگذرند.

بانگاهی اجمالی به شمایل رقبای جریان ندای وحدت بخوبی می توان گفت که در اردوگاه رقبای این جریان، کُت و شلوارهای اتو کشیده خوشگل، عینک های دودی ، آرایش های امروزی ، لباس های رنگارنگ برای زنان، ماشین های چند میلیاردی نظیر پرادو و شاسی بلندها و دهها مولفه بسیار متفاوت تر ، در این اردوگاه ها رقص جولان می دهند و تقریبا خبری از پوشش جامعه محرومین و مستضعفین در این اردوگاه ها نیست.

بنظر می رسد جامعه و قشر تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی در اردوگاه روشنفکر جایگاه بیشتری برای خود انتخاب کرده اند تا رقبای روشنفکر.

کلیپ های منتشره را اگر بخوبی نگاه کنید، محل برگزاری اردوگاه های سه رقیب اصلی روشنفکر در کاخ ها و ساختمان های مجلل سرمایه داری است اما روشنفکر همچنان در خانه های گِلی پوشیده از سقف های چوبی در کنار حامیان، یاران و برادران و خواهران باغیرت خود عکس یادگاری می گیرد و لبخند بر لب جاری می سازد.

روشنفکر اساسا فاقد بادیگارد انتخاباتی است اما در کنار رقبای انتخاباتی او حتما جوانان تنومندی را با رنگ و لعاب های گاها خشونت بار می بینید که گاها با عصبانیت و هُل دادن ها به حامیان کاندیداها باعث دل آرزدگی هواداران می گردند.

محل برگزاری سخنرانی های مهدی روشنفکر با سایر رقبا هم متفاوت است و اگر به محل برگزاری سخنرانی ها نگاه کنید بخوبی می توان به تفاوت بین جامعه محرومین و پابرهنگان با جامعه سرمایه داران پی برد.

محل برگزاری سخنرانی های روشنفکر ساده و بی عاریه است و گاها در تپه ماهورها و میادین خاکی، جوانان و زنان می خوانند و می رقصند و کِل می زنند اما محل برگزاری سخنرانی های رقبای روشنفکر حتما مکانی غیرخاکی و غیر از گرد و غبار است.

روشنفکر کاندیدای محرومین، مستضعفین و پابرهنگانی لقب گرفته که رهبر فقید ایران ، آنان را ولی نعمتان نظام و انقلاب خواند و البته انتخابات دوازدهم ۲۵ روز دیگر برگزار می شود و باید دید پابرهنگان و مستضعفین پراید سوار در بویراحمد واحد پیروز انتخابات خواهند شد یا جامعه فئودال سرمایه دار شاسی بلند سوار.

روز دوازدهم اسفندماه یک روز تاریخ ساز در بویراحمد واحد خواهد بود و باید منتظر ماند در منطقه زیبای گردشگری ” سِرنجِلکُل” بویراحمد، آیا باز حامیان مستضعف اما امیدوار روشنفکر مانند سیزدهم اسفندماه ۱۳۹۸ جشن شادی می گیرند یا یکی از رقبای پول دار و سرمایه دار او که البته شرایط رقابت با جامعه فقیر و محروم در هر انتخاباتی بسیار سخت و طاقت فرساست.

  • نکته مهم: منظور نگارنده از کلمه فقیر ، محروم ، مستضعف و پابرهنه در حوزه اقتصادی است و اساسا ربطی به مسائل فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی ندارد و البته نگارنده معتقد و تاکیددارد که اگر محرومان، مستعضفان و پابرهنگان در انقلاب نباشند بدون تردید جامعه فئودال و سرمایه دار نمی تواند یک انقلاب را زنده نگه دارد.
  • اغلب بزرگان نظام و دنیا در دل همین جوامع فقیر و محروم اقتصادی بیرون آمده اند و نجات بخش بشریت شده اند.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

یک پاسخ

  1. امیدوارم باز هم قشر محرومی که شما ازش نام بردید با حمایتشون مشت محکمی باشند بر دهان تازه به دوران رسیده های به ظاهر انقلابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط