امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۱۱:۰۸

  • صفحه نخست
  • اجتماعی
  • هُشدار دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد در خصوص احتمال وقوع سیل و خسارت به بهره برداران

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

هُشدار دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد در خصوص احتمال وقوع سیل و خسارت به بهره برداران

به دنبال اطلاعیه جوی مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص احتمال وقوع پدیده سیل در روزهای یکشنبه ، دوشنبه و سه شنبه 12 ، 13 و 14 شهریور در این استان،اداره کل دامپزشکی به روستائیان، دامداران ، مرغداران و آبزی پروران هشدار داد.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از دامداران این استان خواست از چرای دامها در مسیل ها و داخل مسیر رودخانه های فصلی خودداری کرده و از روستاها فاصله زیادی نگیرند تا در صورت بروز مشکل سریع امداد رسانی انجام شود.

“سیدمختا رجائی فر” در گفت و گو با راه سلام، از دامدارن صنعتی و مرغداران استان نیز خواست تا با توجه به هشدار جوی سطح زرد اداره کل هواشناسی استان نسبت به ایجاد “سیل بند” در اطراف دامداری ها و مرغداری ها به منظور جلوگیری از ورود آب به واحد پرورش اقدام کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان همچنین از متصدیان واحدهای آبزی پروری استان خواست تا با در نظر گرفتن تمهیدات لازم از ورود سیلاب به مزارع پرورش ماهیان خود جلوگیری کرده در زمان بارندگی و گل آلوده شدن آب استخر های پرورشی، نسبت به قطع غذادهی و استفاده از نمک به منظور کاهش استرس (بسته به گونه پرورشی و با توصیه دامپزشک فارم) اقدام و در صورت ایجاد تلفات نسبت به جمع آوری و دفن بهداشتی با نظارت گروه های دامپزشکی اقدام کنند.

رجائی فر از آماده باش کامل گروه های واکنش سریع دامپزشکی در مواقع بحرانی از جمله سیل  تاکیدکرد و اظهار داشت: مجموعه دامپزشکی استان در بخش های دولتی و خصوصی  بصورت شبانه روز در حال فعالیت هستند تا از سرمایه های دامی صیانت کنند.

وی از روستائیان، دامدارن، مرغداران و آبزی پروران استان خواست توصیه های دامپزشکی را جدی بگیرند و با عمل به این توصیه ها از بروز خسارت به دام های خود جلوگیری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی بصورت شبانه روز در اختیار مردم و بهره برداران حوزه دام ، طیور و آبزیان است.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط