امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۰۹:۴۷

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

پتروشیمی آهوباز در چُرام احداث می شود

پتروشیمی اوره و آمونیاک به عنوان پتروشیمی دوم دهدشت در دشت آهوی بین چرام و دهدشت احداث می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت در دو سفر به استان توجه ویژه داشت و کمک‌های خود را از سه هزار و ۶۰ میلیارد تومان به شش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش داد و برای اتمام پتروشیمی گچساران ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه کرد.

به گزارش راه سلام، ” سیدعلی احمدزاده ” گفت: برای سد چم شیر ۲ هزار میلیارد تومان و ۴۵۰ میلیون دلار هم در پتروشیمی دهدشت و گچساران اعتبار ارزی هزینه کردیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: ۱۳ هزار میلیارد تومان در سفر دور دوم برای زیرساخت‌های استان اعتبار گرفتیم و روستا‌های بالای ۲۰ خانوار فیبر نوری آن‌ها تمام می‌شود و ۹۸ درصد روستا‌ها تا دو ماه آینده از این نعمت بهره‌مند می‌شود.

وی با بیان اینکه در سفر ۱۰ هزار میلیارد تومان در بخش اقتصادی برای سرمایه‌گذاری طی دو سال به استان ما تخصیص داده شد گفت به علاوه پتروپالایشگاه گچساران که اشکالاتی در کلنگ زنی آن هست با اعتبار اولیه چهار میلیارد دلار و اعتبارات نهایی هفت میلیارد دلار و پتروشیمی چرام که ایراد در خوراک آن ایجاد شد که تلاش می‌کنیم مشکلات برطرف شود زمینه سه تا چهار هزار شغل را در استان ایجاد می‌کند.

وی گفت: ابر پروژه مینی پالایشگاه و میدان گازی مختار با ۶۵۰ میلیون دلار هزینه، ظرفیت تأمین ۱۵ سال گاز کشور را دارد و هزار نفر شغل ایجاد می‌کند در دست پیگیری است.

احمدزاده ادامه داد: هفت میلیارد دلار برای احداث طرح پتروپالایش شهرستان نفتخیز گچساران سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی افزود: پترو پالایش گچساران با ظرفیت ۱۰۵ هزار بشکه نفت احداث می‌شود.

احمدزاده، محصول این طرح را گازوئیل، بنزین و بنزن ذکر کرد و گفت: با بهره‌برداری از پتروشیمی گچساران یکهزارو ۵۰۰ نفر مشغول بکار خواهند شد.

وی با یادآوری اینکه این طرح اقتصادی در زمینی به مساحت ۲۱۵ هکتار در منطقه لیشتر روستای آب انجیر اجرا می‌شودابراز کرد: با راه‌اندازی این طرح بزرگ بیش از ۲۲ محصول از جمله گازوئیل، بنزین و بنزن و… تولید خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: احداث مینی پالایشگاه در منطقه پادوک شهرستان کهگیلویه با ظرفیت تولید روزانه ۱۰ هزار بشکه بنزین از دیگر طرح‌های اقتصادی و اشتغالزایی استان محسوب می‌شود که اکنون در مرحله تسطیح زمین محل اجرای طرح است.

احمدزاده با اشاره به اینکه این طرح بالغ بر ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند افزود: گردش مالی، ارتقای درآمد و رونق و توسعه اقتصادی از پیامد‌های اجرای این طرح است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پتروشیمی اوره و آمونیاک چرام به عنوان دومین پتروشیمی شهرستان کهگیلویه از طرح‌هایی است که براساس برنامه‌ریزی قرار بود کلنگ زنی شود اما به علت کمبود خوراک به تأخیرأفتاد.

احمدزاده افزود: با پیگیری‌های انجام شده این مشکل در حال رفع این مشکل هستیم.

وی گفت: پتروشیمی اوره و آمونیاک به عنوان پتروشیمی دوم دهدشت در دشت آهوی بین چرام و دهدشت احداث می‌شود.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط