امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۰۴:۰۷

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

پدر نمونه بویراحمدی را بشناسید + تصاویر

راه سلام/ “سجاد یزدان پناه” بهمراه همسر و ۹ فرزندش (هشت پسر و یک دختر) امروز چهارشنبه مهمان ویژه علی محمد روستا معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد بود؛ او متولد سال ۱۳۶۲، کارگر و مستاجر است و از دورهمی خانوادگی و داشتن فرزندان سالم خود لذت می برد.

عزم ملی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کشور ایجاد شده است زیرا حرکت ساختار سنی کشور به سوی سالمندی است و جمعیت سالخورده ایران و جهان به صورت مطلق و نسبی در حال افزایش است.

نرخ باروری در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱.۷ است که از نرخ جانشینی بسیار کمتر است (باروری زیر سطح جانشینی (حدود ۱/۲ فرزند) معرف افزایش تک فرزندی است) و برای حمایت از جوانی جمعیت و خانواده باید برنامه ریزی جدی داشته باشیم تا بتوانیم نتایج مثبتی را داشته باشیم.

از سال ۹۵ تا کنون موالید در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد روند کاهشی دارد که این روند نسبت به سایر استان ها کمتر است اگرچه استاندارد رشد جهانی جمعیت ۲.۵ درصد است و شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد کمتر از ۲ درصد است.

البته طرح‌های تشویقی دولت همچون دادن مسکن به افرادی که از چهار فرزند بیشتر دارند، توسعه زیر ساخت‌های اقتصادی برای بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌ها توسعه اشتغال برای جوانان، ارائه تسهیلات ویژه برای فرزندان جدید، گسترش تبلیغات رسانه‌ای و فرهنگ سازی برای نسل‌های آینده از طریق رسانه‌های جمعی و بیلبوردهای شهری.پرداخت هزینه‌های دوران حاملگی تا ۵ سالگی نوزاد از جمله راه های تشویق خانواده ها به چند فرزندی است.

همچنین باز کردن حساب‌های آتیه برای نوزادان برای تأمین آینده آن، اطلاع‌رسانی به مردم در مورد آینده جمعیت ایران و چالش‌ها و مشکلات آینده، کاهش عوامل ناباروری، آموزش روش صحیح تغذیه ورزشی و لباس برای جلوگیری از ناباروری زنان و مردان، گران کردن وسایل جلوگیری از بارداری، ممنوعیت و جلوگیری از سقط جنین در مراکز مخفی سقط جنین، نظارت و کنترل دقیق دولت با رویکرد آینده‌نگری، ارائه تسهیلات ویژه از طرف دولت برای فرزند دوم، مثل ارائه مسکن مهر، ارائه خدمات ویژه برای شهرهای مختلف برای صعود جمعیت، نظیر استان شدن شهرستان‌ها، کاهش هزینه‌های زایمان و تعلق گرفتن بیمه‌ی تکمیلی، تغییر دادن طرز فکر افراد شهرنشین، با استفاده از رسانه‌ها و فرهنگ سازی و استقلال فرزندان در سن ۱۸ سالگی مانند سایر کشورها در زمره راهکاری ساختاری می توان در نظر گرفت.

اهمیت فرزندآوری و نگرانی ها از گسترش جمعیت سالمندی موجب شد تا رئیس جمهور در نخستین نشست ستاد ملی‌ جمعیت تاکید کند که همه رسانه‌ها باید همت کنند تا قانون جمعیت به خوبی در جامعه انعکاس پیدا کند و مشوق‌ها برای افزایش و جوان‌سازی جمعیت به روشنی برای مردم تبیین شود.

سیدابراهیمی رئیسی با اشاره به اجرای «قانون جمعیت و تعالی خانواده»، گفت: همه دستگاه‌ها موظف هستند طبق مصوبات قانونی اقدامات خود را در راستای عملیاتی کردن این قانون انجام دهند و گزارش فعالیت‌های خود را به دبیرخانه ستاد ملی جمعیت ارایه کنند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در محل کار خود پذیرای خانواده‌ بویراحمد دارای ۹ فرزند بود.مدیران کل کمیته امداد امام (ره) و مدیرعامل شرکت گاز هم برای رفع مشکلات این خانواده حضور داشتند.

علی‌محمد روستا معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در این دیدار اظهار کرد: پدر خانواده کارگر و مستاجر است، این خانواده جوان، فرزند هفت ماهه تا طلبه دارد.

روستا ادامه داد: یکی از سیاست‌های دولت ذیل دستور مقام معظم رهبری جوانی جمعیت است و وظیفه ذاتی ما تشویق به فرزندآوری است.

وی با اشاره به اینکه ۲ فقره تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی با سود چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله به پدر و مادر خانواده پرداخت می‌شود که زیربنای خانه را افزایش دهند و در محیط بزرگتری فرزندان خود را بزرگ کنند.

معاون عمرانی استانداری بیان کرد: در کنار این خانواده و سایر موارد از این قبیل هستیم تا مشکلات آنها را در حد توان رفع کنیم و بدون دغدغه فرزندانی سالم به جامعه تحویل دهند.

روستا عنوان کرد: مقرر شد شرکت گاز استان با تایید کمیته امداد امام (ره) هزینه انشعابات و لوله کشی گاز این خانواده را به صورت رایگان انجام دهد.

وی ادامه داد: همچنین آبگرمکن که یکی از نیازهای این خانواده بود و سایر مایحتاج این خانواده توسط کمیته امداد تهیه و در اختیار قرار می‌گیرد.

روستا خاطرنشان کرد: برای انشعابات آب و برق منزل این خانواده نیاز به کمک و همراهی آبفا و شرکت توزیع نیروی برق هتیم.

استقبال گرم معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد از خانواده ۱۱ نفره یاسوجی +فیلم

سجاد یزدان پناه متولد سال ۱۳۶۲ و خانم اعظم یزدان پناه متولد سال ۱۳۶۴ دارای هشت فرزند پسر و یک فرزند دختر هستند که فرزند اول آنها طلبه و فرزند دوم در مدرسه تیزهوشان یاسوج مشغول به تحصیل است و چند فرزند دیگر این خانواده محصل هستند.

یزدان پناه که حافظ چند جزء قرآن کریم است نیازمند مساعدت و همکاری مسوولان برای رفع مشکلات خانواده است.

با مشارکت نوسازی مدارس بسته های لوازم التحریر و کمیته امداد بسته های امداد و بسته های ارزاق در اختیار این خانواده قرار گرفت.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط