امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۰۵:۵۷

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

انتخابات ایذه، قربانی معاملاتِ سیاسی دزفول

یک کانال تلگرامی ار عملکرد فرماندار کنونی ایذه در استان خوزستان در ارتباط با حمایت های او از نماینده فعلی این حوزه انتخابیه بشدت انتقاد کرد.

به گزارش راه سلام،  این کانال تلگرامی با نام کانال خبری خوزستان با تیتر انتخابات ایذه قربانی معاملات سیاسی شهر دزفول، از عملکرد فرماندار ایذه در حمایت از نماینده فعلی این حوزه انتخابیه بشدت انتقاد و تلاش های این فرماندار را نادرست و خلاف تمامی موازین شرعی و قانونی عنوان کرده است.

مطلب منتشره در این کانال تلگرامی به شرح زیر است:

🔹انتصاباتِ انتخاباتی همواره شهرستان ایذه را با چالش‌های زیادی رو به رو نموده است.

🔰متاسفانه در بسیاری از دوره ها از سوی نمایندگان بواسطه دخالت های همه جانبه در امور اجرایی و گماردن افراد در پست های بالای مدیریتی بدون شایستگی و توانمندی های لازم، به شهرستان ایذه آسیب‌های جدی و فراوانی وارد نموده اند و زمینه ساز تخلفات، سهل انگاری ها، قانون شکنی ها و هرج و مرج ها در این شهرستان بوده است.

🔰نمونه بارز این انتصابات غیر قانونی، انتصاب فرماندار فعلی شهرستان ایذه به عنوان بالاترین مقام اجرایی و نماینده دولت در شهرستان می باشد. بدون داشتن شرایط احراز قانونی! فرماندار شهری می شود و می خواهد اجرای قوانین و مقرارات دولت را در آن شهر مدیریت نماید! این همه بی قانونی و عملکرد ضعیف قابل اغماض از سوی مسئولین استانی و کشوری در یک شهرستان چه توجیهی دارد.

🔰 در یک اقدام بی سابقه و تنها با اتکاء بر پشت پرده های حمایتی ياران دزفولی!! فرماندار محترم چشم بر همه چیز بست و در مقابل هیات اجرایی شهرستان دست بر قرآن نهاد و گفت: به این کلام الله نماینده فعلی آقای نماینده هیچگونه دخالتی و نقشی در انتصاب مدیران نداشته است و با این قسم نماینده را از رد صلاحیت در مرحله شهرستانی نجات داد! (این قسم حکایت همان دم خروس و قسم حضرت عباس است، این همه دخالت در انتصاب مدیران در چهار شهرستان را نمی شود با قسم دروغ پنهان کرد)

چه کسی باید جوابگوی این رفتار دون شأن یک مسئول باشد و به این موضوع رسیدگی نماید؟

🔰اینکه چگونه ایشان فرماندار ایذه شد حکایت جالبی دارد، فرماندار فعلی ایذه نان فرمانداری را از کجا می خورد؟ دوره قبل ایشان به عنوان نماینده پوششی از سوی سید احمد آوایی نماینده فعلی دزفول وارد انتخابات شد تا با شکستن رای عباس پاپی زاده (نماینده دوره نهم و دهم دزفول) زمینه پیروزی احمد آوایی را فراهم آورد. فرماندار فعلی ایذه در صحنه انتخابات دزفول ماند و با ۹۸۳۹ رای باعث شکست پاپی زاده و پیروزی احمد آوایی شد. پس از انتخابات این فرمانداری به سبب آن خوش خدمتی تقدیم ایشان شد و این همان نانی است که از تنور انتخابات دزفول به ایشان رسیده است و حمایت می شود و جای جای ایذه در آتش بی تدبیری آن تنور همچنان می سوزد.

🔰 ناگفته پیداست تمامی مسائل و مشکلات شهرستان ایذه اعم از ناکارآمدی ها، نا امنی ها، آشوب ها و بی قانونی ها ریشه در مدیریت ناکارآمد و بخشی نگر بالاترین مقام دولتی یعنی فرماندار دارد که باعث بر هم خوردن مناسبات اجتماعی،ترویج فرهنگ غلط قوم گرایی، کم رنگ شدن ارزش‌های اخلاقی در روابط انسانی و در مواقعی نیز قوانین و مقررات را به نفع افراد و جریان های با نفوذ زیر پا گذاشته است. سوال مردم این است در حوزه مدیریتی یک فرماندار چه اتفاق دیگری باید بیفتد تا فرمانداری با این همه ضعف مدیریتی از سمت خود بر کنار شود؟

🔰 آقای فرمانداری که برای جابجایی یک بازرس و ناظر انتخاباتی سه روز در اهواز به بست می نشیند ولی در مورد مشکلات غیر انتخاباتی شهر هرگز قدمی بر نمی دارد. آیا چنین کسی شایسته ابقاء در این جایگاه می باشد؟ آیا می توان تصور نمود که ایشان به دنبال برگزاری انتخابات سالم و رقابتی باشد؟ آیا شهر ایذه توان آشوب و نا امنی های دیگری را بواسطه بی تدبیری ها و سهل انگاری ها را دارد؟

🔰به راستی از شهری که بالاترین مرجع اجرایی آن متخلف ترین آنهاست انتظار معجزه نداشته باشید. این هشدارها و این سخنان، صدای شهروندانی است که در شهر به دنبال گوشی شنوا می گردند!!! تا نقاب از صورت متخلفین! بردارند. آیا در میان مدیران استانی و کشوری کسی صدای مردم را می شنود؟ صدایی که برگزاری انتخاباتی پرشور با مشارکت حداکثری، سالم، عادلانه و با امنیت کامل به عنوان یک مطالبه عموی و پیروی از منویات مقام معظم رهبری را فریاد می زند در حالی که این حق از سوی بالاترین مدیر اجرایی شهرستان و نماینده دولت نادیده گرفته می شود.

*والسلام علی من التبع الهدی*

https://t.me/Khoozestankhabar

پایگاه خبری راه سلام آمادگی انتشار جوابیه های مرتبط با این نوشتار را اعلان می دارد.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط