امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۰۶:۱۶

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

این افراد نمی توانند به کاندیداها کمک مالی کنند /جزئیات مهم از قوانین کنترل مالی نامزدهای انتخاباتی

هادی طحان نظیف گفت: محکومین اقتصادی، افراد حقوقی مثل شرکت، هولدینگ، کارخانه و افراد حقیقی  خارجی نمی توانند به کاندیداها کمک مالی کنند.

به گزارش راه سلام/ هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در مصاحبه ای با یک شبکه تلویزیونی در خصوص هزینه انتخاباتی و سقف کمک هزینه ها گفت: قانون موضوعات مختلفی را پیش بینی کرده که در ثبت نام اخیر نمایندگان هم مبنای عمل بود. مثلا افراد و داوطلبان شماره حسابی را به سامانه می دادند که این حساب، حساب انتخاباتی آنهاست. یعنی تمام هزینه کرد از این طریق است و ما نیز بر مبنای اینکه این حساب در اصل حساب انتخاباتی است عمل می کنیم، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

وی ادامه داد: لذا افراد افتتاح حساب کرده یا یکی از حساب هایی را که داشتند به این موضوع اختصاص می دادند و بانک گواهی می کرد که این حساب، حساب انتخاباتی است.

سخنگوی شورای نگهبان درباره سقف هزینه کرد گفت: برای آن در قانون معیارها و مشخصاتی در قالب ۳ عامل ذکر شده است؛ میزان جمعیت، محدوده جغرافیایی و تعداد کرسی هایی که آن حوزه انتخابیه در مجلس دارد، وزارت کشور عددی را مشخص می کرد.

وی گفت: هنوز این سقف اعلام نشده و در حال بررسی اعداد ارقام هستند. وزارت کشور باید آن را تعیین و هیات نظارت بر انتخابات نهایی کند و به کاندیداها اعلام می شود که سقف هزینه کرد چقدر خواهد بود.

طحان نظیف تصریح کرد: افراد کمک هایی که می توانند دریافت کنند در این قانون مشخص شده است که بسیار مهم است. اینکه از چه کسی می توان کمک دریافت کرد و از چه کسی نه. مثلا از خود محکومین اقتصادی، از افراد حقوقی مثل شرکت، هولدینگ، کارخانه نمی توانند کمک کنند. اما افراد حقیقی ایرانی می توانند کمک کنند و حتی افراد حقیقی خارجی نمی توانند کمک کنند. چون تبعاتی دارد.

وی افزود: حتی از افرادی هم که بخواهد کمک دریافت کند سقف دارد و تنها ۲۰ درصد آن هزینه ها را می توانند پرداخت کنند نه همه هزینه ها را. چرا که بعدها کاندیداها وام دار این اشخاص می شوند.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط