امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۰۷:۴۶

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

خداخافظی مَرد شماره یک اردوگاه موحد / ستون خیمه ای که فرو ریخت

انتخابات ها در کهکیلویه بزرگ همواره آبستن حوادث بیشماری بوده و با نگاهی اجمالی به ادوار مختلف آن بخوبی می توان به این نکته دست یافت که این حوزه انتخابیه برخلاف تمامی وعده و وعیدها، پای آن در برآورده شدن کمترین توقعات و انتظارات مردمی بشدت می لنگد.

راه سلام/ سیدعباس افشین: پیروزی در فضای عجیب انتخابات های کهگیلویه بزرگ نیازمند همراهی، استقامت و ایستادگی یارانی است که در این فضا از همه دار و ندار خود گذشتند و می گذرند تا کاندیدای مورد علاقه شان در هر قالبی به خانه ملت راه یابد.

موحد، نام آشناترین و قدیمی ترین کاندیدای انتخابات در این حوزه انتخابیه است که در تمامی ادوار مختلف، افراد زیادی هم از اقوام سببی و نسبی و هم از دوستان دور و نزدیک برای ورودش به مجالس، از دار و ندارشان گذشتند تا او بتواند روزگاری در ورزشگاه دهدشت ادعای ریاست مجلس یازدهم را بکند.

همراهان موحد و البته خود موحد در تمامی انتخابات ها در چُرام وعده راه اندازی معدن فسفات با اشتغالزایی بیش از سه هزار نفر را داند، چه آن زمان که رئیس سازمان صنعت و معدن استان مهندس مرتضی رهنما بود و چه زمانی که ایمیدور ایران را یک بویراحمدی مدیریت می کرد و حداقل ۲ دهه و نیم از این وعده و وعیده ها در چُرام به ملت داده شد ام همچنان معدن فسفات تعطیل است و تعطیلی او مثل فراعنه مصر در چشم همگان قابل روئیت.

در دهدشت مرکزی هم وضعیت همین گونه بوده و هست، وارد دهدشت که می شوی انگار خاک مُرده بر بلادشاپور پخش کرده اند، به بهمئی که می روی انگار در یک صحرای کویری هستی و چاروسا و دیشموک و لنده و سوق هم که داستان های خاص خود را دارند.

از اینها که بگذری اکنون و در آستانه آخرین سال حضور موحد در عرصه انتخابات، بسیاری از یاران چهل ساله او،  حاضر نیستند دیگر کنار او بمانند و بجنگند برای اینکه موحد دوباره سودای ریاست مجلس دوازدهم بکند.

یارانی که جان و نام و نان دادند تا نام موحد در تاریخ سیاست ثبت شود، همان موحدی که با وجود ارتباط با ” هاتف ” و ” ناکام ماندن از ریاست مجلس”، از تمامی کمیسیون های خانه یازدهم باز می ماند و بالاخره هشت نفر آخر این مجلس را به زور و خواهش در کمیسیون جدید تاسیسی جا می دهند تا ” پای گُل پَتی نباشد.”

اما از هرچه بگذریم، نگارنده هیچ وقت فکر نمی کرد روزگاری برسد و ستون خیمه ای چون “حاج سیدعنایت اله رضوی ” که مسوولیت های متعدد سیاسی و غیره سیاسی در کارنامه او به چشم می خورد از اردوگاه چهل ساله “موحد” جدا شود.

“سیدعنایت الله رضوی ” مَرد شماره یک روزهای سخت، تنگ و تاریک موحد هم، این روزها همانند بسیاری از یاران موحد از این اردوگاه جدا شده و بجای ایستادن در کنار موحد، رو در روی موحد ایستاده تا رقیب جدی او در سادات لقب گیرد.

“رضوی ” معروف به ” حاج رضوی “، مَردی آرام، متین، متواضع ، کاربلد ، مُتدین و دارای تمامی صفات بارز یک انسان مُتقی که او را  تا دیروز مَرد شماره یک اردوگاه موحد می نامیدند، این روزها رقیب موحد شده و حضور او، قطعا شرایط بازی را در طوایف سادات و بخش عمده ای از حوزه های غرب و شرق دهدشت مرکزی تغییر می دهد.

“سیدعنایت الله رضوی”، جانباز هشت سال دفاع مقدس، سرپرست فرمانداری سال های نچندان دور دنا، معاون اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری، مدیرکل امور اداری و مالی استانداری و در آخر هم سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد، عزم خود را برای کاندیداتوری در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ جزم کرده تا این بار رقیب بلافصل موحد شود.

“حاج رضوی ” بنفع هیچ کاندیدایی در انتخابات دوازدهم کنار نخواهد رفت و در صورت راهیابی به مجلس دوازدهم می تواند در کمیسیون های عمران و امنیت ملی، نقش آفرینی کند.

او و البته تمامی اقوام نسبی و سببی او در چهل ساله گذشته و در تمامی انتخابات ها، جزء نام ” موحد ” هیچ نامی را در ” تعرفه های رای ” خود ثبت نکردند اما اکنون می خواهند نام خودشان را در تعرفه های رای بنویسند.

“حاج رضوی” مَرد سختکوش و آرامی است و از گذشته خود در باب حمایت از موحد بشدت ناراحت و ناراضی.

او اکنون می خواهد تاریخ را بسمت و سوی دیگری ورق بزند و قصد دارد این ورق زدن ها در تاریخ به رنگ زرین و طلایی باشد.

آرای سادات از سراسر نقاط کهگیلویه بزرگ اکنون به سبد ” حاج سید عنایت الله رضوی ” هم ” سرازیر ” می شود و با حضور او، حتما ریزش آرای ” موحد ” در بین سادات منطقه، شدت دوچندان تری نسبت به سه چهارساله اخیر بخود می گیرد.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

15 پاسخ

  1. درود بر سید عزیز و دوست داشتنی
    به امید موفقیت و پیروزی
    تقریبا هیچ کاندیدی در دور اول ثبت نام تا الان قبول نشده
    مگر اینکه میدان از افراد نامدار خالی باشد
    یا حزب و نماینده های ادوار گذشته ازش حمایت کرده باشند
    یا پول هنگفتی هزینه کرده باشه
    انشالله که سید با استمرار در انتخابات موفق و پیروز می‌شوند

  2. مانگوییم بد ومیل به ناحق نکنیم
    جامه کس سیه ودلق خود ارزق نکنیم
    گربدی گفت حسودی ورفیقی رنجید
    گو توخوش باش که ما گوش به احمق نکنیم

  3. چقدر تملق واغراق .زیر پا گذاشتن عزت نفس واخلاق به چه قیمتی .خدا وکیلی خودت خجالت نمیکشی با این متنی که نوشتی؟

  4. عقبه مردمی وسرمایه اجتماعی اقای رضوی برای عموم مردم استان واستان هم جوار محرز هست، کیست که از ارتباطات مردمی مرحوم اقای حاج سید اله مراد رضوی وشخصیت کاریز ماتیک ایشان وضریب نفوذ ایشان درایلات وطوایف بی اطلاع باشد شخصیتی که در زمان سکونت چندین ساله در خوزستان ودردر زمان جنگ مامنی بوده برای مردمی که مرحوم رضوی به انها عشق می ورزیده ودر پیگیری وحل مشکلات انان ید بیضاوی ودم مسیحایی داشت، بی شک توفیقات متواتر اقای موحد در ادوار مختلف نیز مرهون تدابیر ایشان و حمایت های مردمی بوده که بواسطه اقای رضوی وسایر اقارب ایشان به اردوی سناتور می پیوستند، در دور نمایندگی بهبهان خود همراه مرحوم رضوی بودم و از نزدیک تاکتیک ها وتکنیک های بی بدیل ایشان را درجمع اوری ارا شاهد بودم، حمایت بی دریغ اقای رضوی از اقای موحد نیز بی انصافی است که عده ای آفتاب پرست مزور به علت ریزه خواری الوده به هزاران منت چشم بر حقایق بسته اند.

  5. حضرت عباسی از نویسنده بپرسید که این متن را در چه شرایطی نوشته؟
    رضوی توی طایفه خودش یعنی سادات عواصی مخصوصا طولیان و دشت مازه هم رأی نداره چه برسه به اینکه بخواد توازن آرا موحد را‌بهم‌ بزنه.
    والله من ۳۵ ساله رضوی را از نزدیک میشناسم انسان شریفی است اما این حرفایی که شما زدید درباره اش خودش هم‌باور‌نمیشه.

    1. سلام علیکم
      در جواب علیقلی ، محمد و جهان یک حرف میزنم
      فَقُلْ حَسْبِيَ اللَّه عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ
      نمیدانم معنای ایه را میدانید یا خیر؟
      نام خودرا نمیگویم ولی هنوز کنار موحدم و موحد را خوب میشناسم و بر ناچار کنارشم
      شما ۳ نفر یا حاج رضوی را نمیشناسید یا اگر میشناسید خدارا قبول ندارید
      ارادتمند همه ی شما

  6. سلام والا ما ندیدم بگوییند مرد شماره یک هست دوما ایشان حتی داماد وبرادرهای داماد آقای مظاهری طرفدار آقای هاشمی بودند

    1. ازقدیم گفتن هرپازنی درهرکوهی گوشت گرفت درهمان کوه هم گوشتش رامی ریزد موحد توسط سید الله مراد بزرگ شد واگه خدا خواست بد ورزمینی ایخره که تا ابد راست نوابو

    2. سلام علیکم
      در جواب علیقلی ، محمد و جهان یک حرف میزنم
      فَقُلْ حَسْبِيَ اللَّه عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ
      نمیدانم معنای ایه را میدانید یا خیر؟
      نام خودرا نمیگویم ولی هنوز کنار موحدم و موحد را خوب میشناسم و بر ناچار کنارشم
      شما ۳ نفر یا حاج رضوی را نمیشناسید یا اگر میشناسید خدارا قبول ندارید
      ارادتمند همه ی شما
      🌹🌹

    3. مانگوییم بد ومیل به ناحق نکنیم
      جامه کس سیه ودلق خود ارزق نکنیم
      گربدی گفت حسودی ورفیقی رنجید
      گو توخوش باش که ما گوش به احمق نکنیم

  7. سلام خدا وکیلی تا حاج آقا موحد درصحنه حضور دارند جز ایشون لا غیر حتی برادر خودم در صحنه انتخابات باشه

    1. با سلام و احترام خدمت مردم شریف استان کهگلویه بزرگ با عقبه درخشان و مردمی با ریشه از طوایف مختلف همیشه مورد بی مهری قرارگرفتند و تا کنون نمایندگان محترمی که طی ادوار گذشته به مجلس راه یافته اند به هیچ کدام تاکید میکنم به هیچ کدام از وعده های خود برایه پیش برد و آبادانی کهگلویه عمل ننموده اند و ما بعنوان جامعه کهگلویه بزرگ از روند کاری نمایندگان محترم پیشین و فعلی کهگلویه به شدت ناراضی و ناراحت هستیم و امروز بعنوان یک فرد در جامعه کهگیلویه بزرگ خود و شهرم را دستخوش تغییر میدانم تغییری که بی شک با حضور آقای حاج عنایت الله رضوی میسر میشود ایشان با عقبه سیاسی مردمی و با توجه به سواد سیاسی بالای ایشان واز همه آنها مهم تر تقوا و ایمان بالا که در سال های گذشته و زمانی که در سمت های مختلف در حال خدمت به مردم استان بوده اند و کارنامه درخشانی به جا گذاشته اند امروز امید است بتوانند در جهت پیشبرد کهگیلویه بزرگ به سمت عمران و آبادی و خروج از بن بست فعلی قدم های استوار و محکمی بردارند و کهگیلویه را به سمت تحولی جدید هدایت بنمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط