امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۱۱:۴۲

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

خودتان را خسته نکنید، بپذیرید، روشنفکر، کار را در پاتاوه تمام کرد

هرچه به ایام برگزاری دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد نزدیکتر می شویم صدای تپش قلب هواداران ، لیدرها و کاندیداها را بهتر می توان شنید.

راه سلام- سهام علیزاده: تنور اردوگاه های انتخاباتی بدلیل حضور هر سه نماینده مجلس و البته چهره های شاخص در هرسه حوزه انتخابیه بویراحمد، کهگیلویه بزرگ و گچساران، داغ شده و اردوکشی های سیاسی، خانه به خانه شده است.

در این نوشتار ابتدا به حوزه سردسیری یعنی شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون می پردازیم و در نوشتارهای بعدی به دو حوزه کهگیلویه بزرگ و گچساران ورود خواهیم کرد.

همه مردم استان نیک می دانند که شش ماه قبل از انتخابات، حضور کاندیداها در مراسمات مختلف، حضوری سیاسی است و این موضوع برای تمام کاندیداها یک موضوع واحد و البته قدیمی است.

بعقیده نگارنده، برادران ، حامیان ، لیدرها ، فعالان قومیتی و سیاسی ، کار را در ” پاتاوه یا گذرگاه تاریخ ” برای ” پیروزی قطعی مهدی روشنفکر ” نماینده کنونی شهرستان های سه گانه سردسیری در استان کهگیلویه و بویراحمد در چند روز پیش تمام کردند، اگرچه برخی نام مانور بر آن حضور محدود گذاشتند و برخی نام قشون کشی.

در برخی مطالب کسل آور که البته توام با انواع و اقسام اهانت ها همراه است برخی رسانه ها و البته برخی گردانندگان فضای مجازی، به حضور جمعی کوچکی از حامیان گرانقدر ” مهدی روشنفکر ” در یک مراسم فاتحه خوانی در ” شهر پاتاوه سرنوشت ساز” ایرادات غیرمنطقی گرفته بودند اما کیست نداند که این حضورها برای تمام کاندیداها بوده و خواهد بود؟

کیست نداند که فعالیت های انتخاباتی در استان ما برخلاف تمام دنیا، یکسال قبل و گاها چهارسال قبل از انتخابات برای برخی کاندیداها شروع می شود؟

کیست نداند که در این حضورها هم کارمندان دولت، هم حکومت هم سایر نهادها و کشاورزان و بازاریان و قاطبه مشاغل آزاد حضور دارند؟

آیا هیاهوهای پوچ برخی بلاگرها و رسانه های مجازی برای  سیاسی خواندن حضور جمع محدودی از ” حامیان روشنفکر ” در یک آئین فاتحه خوانی خانوادگی در” پاتاوه ” یک هیاهوی درست است؟ اما پوشش ندادن ” تجمع محدود حامیان تکراری فلان کاندیدا در خیابان پانزدهم خرداد یاسوج و یا روستای صالحان” را یک حرکت عقیدتی دانستن، کار درستی است؟

کیست نداند که ” مهدی روشنفکر ” برآمده از آرای ” ملتی ” است که هنوز هم از داشتن جاده مناسب، آب شرب سالم، شبکه های برق پایدار ، فرصت های شغلی مطمئن و داشتن حداقل ترین های رفاهی و بهداشتی محروم اند؟

کیست نداند که تا چهار سال پیش، برخی ها می تاختند و می گفتند، نگران آرای فلان نقطه از فلان منطقه محروم نباشید و ما آرای آنان را با یک ” تراول ۵۰ هزار تومانی ” یا با ” یک ظرف آبگوشت ” می خریم؟

کیست نداند که تنها ثمره سال ها مسوولیت آقایان در پرادوها و شاسی بلندها، خاکی بود که بر سر و صورت خواهر ، برادر ، پدر و مادر آن منطقه محروم می نشست؟

خواننده عزیز، دردل ها زیاد و مجال گفتن کم، اما از دل همین محرومین که تا دیروز با ” یک ظرف آبگوشت ” ، ” تعرفه رای شان ” را می گرفتند، ” فرزندی پاک سرشت، شجاع ، نترس و بقول معروف زیر بار زور نرو ” به نام ” مهدی روشنفکر ” زاده شده که برای همگان دست برادری دراز کرده و معتقدست تمام فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد در هرجایی هستند، ” کَکای ” اویند.

او از سرزمینی قدم به میدان جنگ گذاشته که اربابان زر و زور و تزویر هیچگاه بخود نمی قبولاندند که روزگاری، فرزندان ” پابرهنگان” در جای جای استان کهگیلویه و بویراحمد خاصه بویراحمد واحد، مدیران یک نظام اداری شوند و سدی باشند بر تبعیض ها و بی عدالتی ها.

کیست نداند که مدیریت ها در دهها سال گذشته بین آقایان مُدعی تقسیم شده بود و اساسا نامی از فرزندان نخبه ” محلات و روستاهای فقیرنشین” نبود؟

او از دیاری قدم به یک نبرد نابرابر برداشته که ” هنوز قهقهه مستانه سرمایه داران بی ریشه ” به گوش همان پابرهنگان مستضعف می رسد.

” روشنفکر” نماینده دهها هزار ” ندای وحدتی ” است که آمده اند بگویند دوران بی عدالتی ، تبعیض ، اختلاف طبقاتی ، پارتی بازی های سفلی و علیا ، نگاه از بالا به پایین و ….. به پایان رسیده و ” بویراحمد ” باید ” یَد واحد” باشد.

به این نگارنده های بی انصاف که روزگاری نزد خدا و بندگان خدا شرمنده نگارش های نادرست شان خواهند شد نیز می گوئیم و البته تاکید می کنیم: ” تردید نکنید کار برای پیروزی روشنفکر در پاتاوه تمام شده است، روشنفکر نماد بارز یک قوم و ایل نیست بلکه نماد بارز یک بویراحمد واحد است، البته نه بویراحمد واحدی که برخی ها این روزها به ناچار و بخاطر مسائل انتخاباتی بر زبان می رانند.”

“روشنفکر این بار نیز با شعار ندای وحدتِ برخواسته از دل محرومین و پابرهنگان، در برابر اندوخته های زر و زور و تزویر، همانند قله های استوار شورم و شولیز و دنا ، ایستاده می جنگد و سربازان او مثل ارتشبدان و سرداران جنگی تا پای جان در برابر وعده های توخالی، لبخندهای کاذب، هیاهوهای پوشالی، کارناوال های پرادو و شاسی بلند، فخر فروشی های کُت و شلواری ، پرونده سازان ، آنانی که به زحمت دست به دست جوانان و مردم این دیار می دهند و به اسم دین بر گُرده دین تاخته و می تازند”، تا آخرین فشنگ و آخرین قطره خون، مَردانه خواهند جنگید “.

باور کنید و بپذیرید که درخت کاشته شده یاران مهدی روشنفکر و حامیان جریان مظلوم اما محبوب ندای وحدت، تنومند شده که نه فقط با بادها و نسیم های سحری و عصرگاهی بلکه با طوفان ها و بادهای طوفان زای ۱۲۰ روزه سیستان هم خَم به ابرو نمی آورد و با تخریب ، تهمت ، توهین ، تشویش ، عزل یاران در مناصب دولتی ، پرونده سازی ها و دهها نمونه اینگونه ای شکست را پذیرا نخواهد بود.

جریان مظلوم اما محبوب ندای وحدت، برخواسته از دل مظلومان و محرومانی است که دهها سال به اسم سفلی و علیا بر آنها تاختند و دم بر نیاورند و اکنون تبدیل به یک انقلاب مُقدس شده است.

و کلام آخر اینکه، سینه ندای وحدت برای به آغوش کشیدن تمام برادران و خواهران خود در جای جای بویراحمد واحد باز و آماده پذیرش تمام عزیزان از هرنوع سلیقه و گرایشی است.

و اما به مخالفان مردود شده از سوی مردم در روز یازدهم اسفندماه امسال، دوباره خواهیم گفت: جمع کُن بساطتت را.

راه سلام/ آمادگی انتشار هرگونه نقد در ارتباط با این نامه وارده را دارد.

 

 

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

2 پاسخ

  1. سلام اگر ممکن است عکس و مطالبی که در سایت می گذارید از لحاظ انسانی و اسلامی رعایت شده باشد
    ولا یغتب بعضکم بعضاً

  2. زنده باد دکتر روشنفکر
    مرد روزای سخت
    سردار بی بدیل
    یاور پابرهنگان و فقرا

    در قلب ما جای داری سردار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط