امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۰۷:۴۳

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

هیات اجرایی گچساران برای تائید تاجگردون براساس قانون عمل کرد

فرماندار گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد به شایعات حاشیه ای خبر تائید صلاحیت تاجگردون نماینده ادوار نهم و دهم این حوزه انتخابیه در هیات اجرایی انتخابات دوازدهم واکنش نشان داد.

” روانبخش دیهیم خوب” در گفت و گو با راه سلام در پاسخ به این سوال که در برخی محافل از لغو احکام اعضای هیات اجرایی انتخابات دوازدهم در شهرستان گچساران پس از تائیدصلاحیت ” غلامرضا تاجگردون” در این هیات خبر می دهند، آیا این موضوع صحت دارد یا خیر؟ اظهارداشت: خیر، چنین موضوعی اصلا صحت ندارد و اساسا چنین اتفاقی رخ نداده است.

وی با تاکید براینکه هیات اجرایی بر دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت براساس قانون عمل کرده و پایبند به تمامی موازین قانونی بوده است، خاطرنشان کرد: تائید صلاحیت آقای تاجگردون نیز تحت هیچ فشاری صورت نگرفت و اعضای هیات اجرایی،خودشان براساس قانون راجع به این تائیدصلاحیت عمل کردند.

فرماندار گچساران گفت: در هیات اجرایی و یا هر مجموعه دیگری، اختلاف سلیقه ها وجود دارد و این اختلاف سلیقه ها هم یک اَمر طبیعی است، اما اینکه گفته شود اعضای هیات اجرایی گچساران بخاطر تائید صلاحیت آقای تاجگردون استعفاء داده و یا احکام آنان لغو شده، اصلا صحت ندارد.

دیهیم خوب با تاکید براینکه در بحث تائیدصلاحیت ” آقای غلامرضا تاجگردون” در هیات اجرایی هیچ مشکلی وجود نداشت و اگر مشکلی وجود داشت بطور حتم هیات اجرایی صلاحیت ایشان را تائید نمی کرد، یادآورشد: قانون فصل الخطاب ما بوده و ما نیز براساس وظیفه شرعی خود باید به قانون عمل کنیم و خارج از قانون را قبول نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود فشارهای فراوانی برای لغو احکام هیات اجرایی گچساران پس از تائیدصلاحیت تاجگردون به خود شما بعنوان فرماندار وارد شد، آیا این موضوع صحت دارد یا خیر؟ هم تاکیدکرد: این موضوع هم مانند همان موضوع لغو و یا استعفای اعضای هیات اجرایی اصلا صحت ندارد.

به گزارش راه سلام، وزارت کشور دولت سیزدهم تمامی اطلاعات پرسش‌نامه‌ای که داوطلبان در سامانه ثبت نام نهایی، تکمیل کردند را به پنج دستگاه ذی‌صلاح (وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، سازمان ثبت احوال، فرماندهی انتظامی و قوه قضاییه) برای تائید یا ردصلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی ارسال و این دستگاه‌ها طی ۱۰ روز نسبت به ارسال پاسخ درباره هر یک از افراد اعلام شده به شکل مکتوب و مُستدل به همراه اسناد و مدارک اقدام کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه هیجدهم تیرماه ۱۳۹۹ با ۱۰۲ رای موافق، ۱۲۸ رای مخالف، ۲۱ رای ممتنع از  مجموع ۲۵۱ نماینده حاضر با اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون بعنوان منتخب گچساران و باشت در مجلس یازدهم مخالفت کردند.

غلامرضا تاجگردون با کسب ۳۸ هزار و ۴۲۲ رای از مجموع ۷۶ هزار و ۵۲۸ رای صحیح ماخوذه بعنوان منتخب مردم گچساران و باشت به مجلس یازدهم راه پیدا کرده بود.

او در انتخابات های نهم و دهم و با اختلاف چشمگیر از نفر دوم آن انتخابات ها، بعنوان نماینده گچساران و باشت در خانه ملت حضور فعال داشت.

رئیس کمیسیون های برنامه و بودجه و تلفیق این مجالس را تاجگردون در آن سالها برعهده داشت.

https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1420412

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط