امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۱۱:۲۰

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

هیچ مدیرکل و مدیری در هیات اجرایی انتخابات حضور ندارد

سابقه ندارد که هیچ مدیرکلی عضو هیئت اجرایی انتخابات باشد و در این دوره هم اجازه نداریم و اجازه نمی‌دهیم که هیچ مدیرکل یا مدیری در شهرستان‌ها در هیئت اجرایی حضور داشته باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد درخصوص انتخاب هیئت‌های اجرایی انتخابات مجلس در سطح استان، گفت: هنوز هیئت‌های اجرایی انتخابات در سطح استان تشکیل نشده و سابقه ندارد که هیچ مدیرکلی عضو هیئت اجرایی انتخابات باشد و در این دوره هم اجازه نداریم و اجازه نمی‌دهیم که هیچ مدیرکل یا مدیری در شهرستان‌ها در هیئت اجرایی حضور داشته باشد.

“سیدجواد هاشمی‌‌مهر” در گفت و گو با راه سلام افزود: معمولاً ۳۰ نفر معتمد از اقشار مختلف مردم انتخاب می‌شود، امسال نیز ساز و کاری خواهیم داشت که از میان این افراد هیئت اجرایی انتخاب شوند.

دبیر ستاد انتخابات دوازدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس قانون، مدیرکل ثبت احوال استان، رئیس ثبت‌احوال مرکز حوزه‏‌ی انتخابیه و دادستان از اعضای هیئت اجرایی انتخابات هستند و بغیر از این افراد، هیچ مدیر و مدیرکلی در این هیئت حضور ندارند.

هاشمی‌مهر افزود: هیئت نظارت بر انتخابات باید صلاحیت هیئت‌های معتمدین را تأیید کنند، بنابراین هیئت نظارت در انتخاب بر هیئت اجرایی اثرگذار است و مردم از این بابت دغدغه‌ای نداشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت همیشه این نگرانی به ویژه در استان ما که قومی و عشیره‌ای است وجود داشته، ولی هیچ گاه این نگرانی‌ها در نتیجه انتخابات اثرگذار نبوده است.

بگفته وی، با تأکیدی که آقای استاندار و مسئولین دولت در بحث اجرای انتخابات دارند انتخابات بدون حاشیه و سالمی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

هاشمی‌مهر، با اشاره به اینکه به بحث انتخاب هیئت‌های اجرایی نزدیک می‌شویم، گفت: عمل به قانون، مشارکت حداکثری مردم و تأمین سلامت انتخابات از مواردی است که فرمانداران استان باید مدنظر قرار دهند.

به گزارش راه سلام، استان کهگیلویه و بویراحمد دارای سه نماینده در مجلس دوازدهم شورای اسلامی خواهد بود که البته حدود ۴۰۰ نفر در این استان در پیش ثبت نام انتخابات نامنویسی کرده اند.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط