امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۱۱:۳۲

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

کاندیداهایی که از اغتشاشات سال گذشته حمایت کنند قطعا ردصلاحیت می شوند

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد: کاندیداهایی که از اعتراضات و تجمعات سال گذشته حمایت کنند بدون تردد در شورای نگهبان ردصلاحیت می شوند.

به گزارش راه سلام،” مهدی جوکار” در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ما، سال گذشته اغتشاشات را پشت سر گذاشتیم و در این خصوص از نامزدهای انتخاباتی می خواهیم دقت کنند و از این اغتشاشات حمایت نکنند.

وی با تاکید براینکه هرگونه کُنشگری مثبت در این راستا ردصلاحیت این کاندیداها را بدنبال خواهد داشت و بدون شک رد صلاحیت می شوند، اظهارداشت: کاندیداهایی که برای کسب چند رای، از اغتشاشات حمایت کنند بدون شک ردصلاحیت خواهد شد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برخی کاندیداها هم پشت کلام رهبری، خودشان را مخفی نکنند و کاندیدایی که امروز بی تقوایی می کند، به اخلاقیات پایبند نیست و شروع به برچسب زنی می کند، چگونه می تواند نماینده مجلس باشد؟

جوکار گفت: امروز حتی بچه های خردسال، شخصیت های سیاسی ما را می شناسند و معلوم نیست برخی کاندیداها براساس چه استدلالی از هم اکنون فعالیت های انتخاباتی را شروع کرده اند.

وی تاکیدکرد: هیچ چیزی در شورای نگهبان قابل پیش بینی نیست، کسانی که تصور نمی کنند رد صلاحیت شوند ممکن است رد صلاحیت  و کسانی که فکر نمی کنند تایید صلاحیت شوند ممکن است تایید صلاحیت بشوند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هیچگونه اعمال سلیقه ای در تایید یا رد صلاحیت ها وجود ندارد و همه بر اساس اسناد است، خاطرنشان کرد: این تصور که در دور قبل انتخابات تایید شدم پس این دور هم تایید می شوم اصلا درست نیست چراکه ملاک بررسی صلاحیت ها فقط قانون است.

جوکار تاکیدکرد: عملکرد شورای نگهبان در سالهای گذشته نشان داده با قانون و اسناد سر و کار دارد و البته برخی فکر نمی کردند ردصلاحیت می شوند اما ردصلاحیت شدند.

وی گفت: شورای نگهبان در مرحله پیش ثبت نام کاندیداهای احتمالی انتخابات دوازدهم مجلس هیچ ورودی نداشته است و برخی گاها به ما اتهام می زدند که این پیش ثبت نام برای شورای نگهبان خوب شد اما به هیچ عنوان اینگونه نیست.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ممنوعیت فعالیت سیاسی و تبلیغاتی کاندیداهای احتمالی انتخابات دوازدهم مجلس، یادآورشد: اگر برخی قصد دارند از امروز تبلیغات را شروع کنند ما نیز از امروز آنها را رصد می‌کنیم و مشاهده خواهید کرد به ضرر چه کسی این تبلیغات تمام می شود.

جوکار افزود: جایگاه کسانی که از امروز بی قانونی می‌کنند در مجلس نیست، اگر کسی فردا برای رعایت نکردن قانون رد صلاحیت شد، فردا به جایی مراجعه نکند چراکه ما از هم اکنون برخی تذکرات لازم را داده ایم.

وی با اشاره به اینکه گاها می بینیم پوستر و بنرهای تبلیغاتی از سوی برخی نامزدهای انتخاباتی در حال انتشار می باشد و این تبلیغات زودهنگام است، خاطرنشان کرد: بدلیل تاثیرگذاری نگاه های قومیتی و حساسیت های طایفه ای، انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد زودتر از بقیه استان ها رقم می خورد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استان ما تقریبا انتخابات در استان شروع شده و یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که برخی افراد که پیش ثبت نام کرده اند اقدام به تبلیغات نموده و جلسات مختلف برگزار می کنند.

جوکار افزود: تعداد اندکی از این افراد این کار را انجام می دهند و ما معتقدیم مردم آرامش می خواهند و جامعه نیاز به آرامش دارد.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط