امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۰۷:۲۲

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

۱۷۴ نفر کاندیدای انتخابات دوازدهم در استان شدند

۱۷۴ نفر با قطعی کردن ثبت نام خود، کاندیدای انتخابات دوازدهم در کهگیلویه و بویراحمد شدند.

به گزارش راه سلام، از ۱۷۴ نفری که ثبت نام خود را در سامانه وزارت کشور برای کاندیداتوری در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد قطعی کرده اند ۶۵ نفر در حوزه انتخابیه بویراحمد بوده که ۶۱ نفر آقا و چهار نفر هم خانم هستند.

۶۳ نفر هم در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ و  ۴۶ نفر نیز در حوزه انتخابیه گچساران، ثبت نام خود برای کاندیداتوری در انتخابات دوازدهم مجلس این استان را قطعی کردند.

در مجموع، ۴۰۱ نفر در انتخابات مجلس در استان کهگیلویه و بویراحمد پیش ثبت نام انجام دادند که ۱۷۴ نفر آن‌ها ثبت نام خود را قطعی کردند.

به گزارش راه سلام، در رشته تحصیلی کارشناسی ارشد ۱۳۴ نفر، دکترا ۲۲ نفر ، کارشناسی ۱۰ نفر و حوزوی هشت نفر،  برای انتخابات دوزادهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان اعلام آمادگی کردند.

کاندیداهای بین سن ۳۰ تا ۳۵ سال ۱۵ نفر، بین ۳۵ تا ۴۰ سال ۳۹ نفر، بین ۴۰ تا ۴۵ سال ۴۱ نفر، بین ۴۵ تا ۵۰ سال ۱۵ نفر، ۵۰ تا ۵۵ سال ۲۸ نفر، ۵۵ تا ۶۰ سال ۱۷ نفر، ۶۰ تا ۶۵ سال ۱۱ نفر، ۶۵ تا ۷۰ سال شش نفر و ۷۰ تا ۷۵ سال هم دو نفر داوطلبی خودشان را برای انتخابات مجلس در استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کردند.

مشمولین ماده ۳۲ یعنی همان ماده ۲۹ قبلی انتخابات مجلس، کسانی که باید از سمت خود استعفا می‌دادند، سه نفر بودند و از ۱۷۴ نفر کاندیدا،  ۲ درصد مشمول این ماده و ۹۸ درصد غیرمشمول هستند.

۵۷ نفر از نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس دوازدهم این استان معادل ۳۳ درصد ایثارگر هستند.

یک زن و شوهر در انتخابات حوزه بویراحمد ثبت نام کردند و دو برادر در حوزه انتخابیه گچساران و باشت نامزد انتخابات مجلس شدند.

سه نماینده کنونی استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس هم در انتخابات دوازدهم کاندیدا شدند و نماینده کهگیلویه بزرگ بدلیل کهولت سن آخرین باری است که می تواند کاندیدای انتخابات شود.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط