امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۱۱:۲۸

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

بویراحمد در مسیر توسعه/ روشنفکر از اشتغال هزار نفر در میدان گازی مختار خبرداد

نماینده مردم شهرستان های سه گانه سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت راه‌اندازی میدان گازی مختار بویراحمد زمینه اشتغال قریب به یک هزار نفر را فراهم خواهد کرد.

به گزارش راه سلام/ «مهدی روشنفکر» در جمع خبرنگاران با اشاره به شروع به کار میدان گازی مختار در شهرستان بویراحمد افزود: این میدان در صورت راه‌اندازی زمینه اشتغال قریب به یک هزار نفر را فراهم خواهد کرد.

وی به پیشرفت ۵۰ درصدی سد تنگ‌سرخ در شهرستان بویراحمد اشاره و اظهارکرد: سد تنگ‌سرخ بعد از گذشت سال‌ها و بلاتکلیفی مردم منطقه در ارتباط با املاک خود تلاش برای رفع این موضوع انجام شد و این سد به اذعان وزیر نیرو بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی دیگر از پروژه‌های مهم گازرسانی به منطقه زیلایی بود که بیش از ۴۵۰۰ خانوار در این منطقه و ۶۰۰ خانوار در شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری را از نعمت گاز بهره‌مند خواهد کرد.

روشنفکر در خصوص گازرسانی به منطقه «سیلاب و کلوار» تصریح کرد: مجوز گاز به «سیلاب و کلوار» با سرانه سه برابری در گازرسانی به خانوار با توجه به شرایط جغرافیایی اخذ شده و حوزه سردسیری «مورزرد» زیلایی نیز از این مسیر گازرسانی خواهد شد.

وی در رابطه با احداث سد سقاوه شهرستان مارگون ادامه داد: ۸۰۰ هکتار به شهرک‌های صنعتی اختصاص داده شد و کلنگ‌زنی سد سقاوه در سفر ریاست جمهوری انجام شد و ۵۰۰ میلیارد تومان برای احداث این سد اختصاص یافت.

نماینده مردم شهرستان های سه گانه سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی دیگر از کارهایی که پیگیری کردیم افزایش تعداد نمایندگان در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون بود که این مورد مورد موافقت کمیسیون شوراهای مجلس قرار گرفته و در دور سیزدهم مجلس شورای اسلامی اجرایی خواهد شد.

به گزارش راه سلام، روشنفکر تاکید کرد: جاده دسترسی یاسوج به سی‌سخت با احداث دو تونل با اعتباری بالغ بر یکهزار میلیارد تومان و بزرگترین پل قوسی کشور در این مسیر با اعتباری بالغ بر ۴۷۰ میلیارد تومان از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام است.

وی در زمینه فرودگاه یاسوج اظهارکرد: در سفر ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد در حضور استاندار استان و نماینده ولی‌فقیه به رئیس جمهور گفتم که فرودگاه یاسوج به مساحت بیش از ۴۰۰ هکتار از بهترین اراضی کشاورزی سودی برای این استان ندارد و در صورتی که کشاورزان در اراضی این فرودگاه گوجه و خیار بکارند سود بیشتری عاید آنها می‌شود.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر مذکور تعداد پروازهای فرودگاه یاسوج به ۶ پرواز در هفته افزایش پیدا کند که همراه با مسئولان استانی پیگیر موضوع هستیم و استاندار استان نیز در روزهای گذشته جهت رایزنی با رئیس سازمان هواپیمایی کشور نشست داشتند.

روشنفکر افزود: در اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح مهریان معارضات محلی و منابع طبیعی دارد و همین موضوع باعث شده که روند اجرایی پروژه را کند کرده‌است.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط