امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۱۰:۲۵

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

شرکت نفت گچساران روزانه ۵۸۰ هزار بشکه نفت تولید می کند

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران روزانه توان تولید بیش از ۶۵۰ هزار بشکه نفت را دارد در حالی که هم اکنون بر اساس نیاز کشور ۵۸۰ هزار بشکه نفت در این شرکت تولید می شود.

به گزارش راه سلام، غلامرضا کمالی افزود: ۱۷ درصد نفت کشور در گچساران تولید می شود و این شرکت دارای بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط لوله انتقال نفت و گاز در گستره جغرافیایی استان های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان و بوشهر است.

وی تعداد چاه های نفت در گچساران را ۸۵۳ حلقه اعلام کرد و بیان کرد: این شرکت دارای ۲۳ میادین بزرگی نفتی بزرگ است که از این تعداد ۶۷ درصد معادل ۱۶ میادین آن فعال است.

کمالی ابراز کرد: این شرکت دارای ۱۰ واحد بهره برداری، ۱۰ واحد تقویت و تزریق فشار گاز، سه پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک زدایی و بیش از هفت هزار و ۸۰۰ کیلومتر خط لوله انتقال نفت است.

وی با بیان اینکه این شرکت هم‌اکنون تولید روزانه ۹۵۰ میلیون فوت‌مکعب گاز را در کشور بر عهده دارد افزود: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران توان تولید روزانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون فوت‌مکعب گاز را در کشور دارد.

کمالی اظهار کرد: از طرح توسعه و نگهداشت ۲۸ مخزن نفتی در محدوده جغرافیایی مناطق نفتخیر جنوب ، ۱۱ مخزن در گستره عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران توسعه می یابند.

۲۰ هزار محل مستعد خوردگی در خطوط لوله نفت گچساران شناسایی شد

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: امسال در پایش، ارزیابی بیش از ۲۰ هزار محل مستعد خوردگی خطوط لوله به مساحت ۶ هزار مترمربع در تاسیسات نفت و گاز شناسایی و با موفقیت تعمیر شد.

کمالی ابراز کرد: با هدف افزایش تولید نفت ،امسال ۲ هزار و ۳۲۶ کیلومتر از خط لوله نفت و گاز مناطق سخت گذر زیر پوشش شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران شست و شو ( توپک رانی )شد.

وی تصریح کرد: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران دومین شرکت تولید کنند نفت در کشور است این میزان عملیات برای شست و شوی خط لوله انتقال نفت به منظور ایمن سازی انجام شده است.

کمالی ابراز کرد: این اقدام با هدف تمیز کردن شریان های انتقال از رسوبات ایجاد شده، خارج ساختن مایعات، اندازه گیری قطر درونی، پوشش دادن جداره لوله با مواد ضدخوردگی و بازدید درونی خطوط به لحاظ ایمن سازی انجام می شود.

وی افزود: بیش از یکهزار مورد آزمایش نیز در زمینه های عمق سنجی، ممیزی فشار ساکن،‌ اندازه گیری فشاردر حال جریان، حرارت سنجی و ضریب بهره دهی از سوی کارشناسان نفت در این مدت انجام شد.

میدان نفتی گچساران دومین میدان بزرگ نفتی ایران است که در محدوده شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و در فاصله ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی اهواز قرار دارد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران زیرمجموعه‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه استخراج، پالایش و انتقال نفت خام، گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد./ایرنا

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط