امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۰۷:۲۱

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

فاجعه آبی در باشت/ در باشت، تانکر آبرسان پیدا نمی شود

فرماندار شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد، شرایط تامین آب و پایداری آن در 50 روستای این شهرستان را نگران کننده خواند و اظهارداشت: 50 روستا در شهرستان باشت اکنون با تنش آبی مواجه بوده که برای بهبود آبرسانی به ۲۱ روستا از این تعداد روستا، تصمیماتی گرفته شده و باید عملیاتی شود.

“نادر گرامی” در گفت و گو با راه سلام گفت: متاسفانه بر مشکلات موجود در حوزه آبرسانی شهرستان باشت روزانه افزوده و اکنون روستاهای سرآبیز، شاه زینعلی، نارگ موسی، تلچگاه، گرس، کلگه امیرشیخی، آبدهگاه علیا و سفلی، دم تنگ میانتنگان ، پنبه زار، نازنگون علیا و سفلی، کزنگون علیا و سفلی، سلطان آباد، تلخاب میرعلی بخش، چشمه دره، چهل متری همگون، لار، برک، بوسنگان، موری کش، همگی به کمک یک چاه یک چاه در روستای کلگه امیرشیخی آبرسانی می شود.

وی با تاکید براینکه امکان حفر چاه آب در این مسیر برای روستاهای عنوان شده وجود نداشته و از سویی بیش از ۵۰ روستای شهرستان باشت دارای تنش آبی است در حالیکه یک دستگاه تانکر آبرسان سیار در این شهرستان هم وجود ندارد.

فرماندار شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب آشامیدنی بیش از ۲۳ روستای این شهرستان از یک حلقه چاه آشامیدنی تامین می شود و با توجه به اینکه ۱۷ روستا نیز در منطقه پشت کوه باشت وجود دارد، رفع نقاط حادثه خیز در این منطقه باید از سوی متولیان امر در کوتاهترین زمان ممکن انجام گیرد.

گرامی با اشاره به صدور دستور محرابیان وزیر نیرو در سفر به شهرستان باشت طی سال گذشته، خاطرنشان کرد: سال گذشته، وزیر نیرو در سفر به این شهرستان دستور داد دو حلقه چاه حفر شود، آب یک حلقه چاه به شهر باشت و یک حلقه چاه دیگر برای حوزه کمربندی باشد و البته روستاهای تلخاب میرعلی بخش، سلطان آباد، ملیتم، بوسنگان و دم تنگ نیز از این چاه استفاده خواهند کرد.

فرماندار شهرستان باشت از تامین شدن آب بخشی از روستاهای سرآبیز و حومه آن با استفاده از چاههای منطقه گردشگری منصور آباد و شلالدون که استفاده آنچنانی از آنها نمی شود براساس مصوبه کمیته بحران خبرداد.

وی گفت: آب روستاهای پیچاب از چشمه سار تأمین می شود و هزینه آب بها نمی دهند ولی اگر مشکلی برای شبکه آب پیش بیاید آب و فاضلاب به این منطقه خدمات رسانی می کند.

گرامی گفت: روستای کوه دهک آب آشامیدنی ندارد ولی در سفر اخیر هیئت دولت یک چاه پدافند غیرعامل در منطقه مورد بررسی قرارگرفت، کارهای مطالعاتی آن انجام گرفته و مقرر شده از محل مسئولیت های اجتماعی نفت سهم نماینده سه میلیاردتومان و از محل اعتبارات محرومیت زدایی چهارمیلیارد تومان برای اجرای آن در نظر گرفته شود که بتوانیم مشکل تامین آب شرب این روستا را تا سال آینده حل کنیم.

به گزارش راه سلام، شهرستان باشت از شهرستان های گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد است که با یاسوج مرکز این استان حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط