امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۰۶:۴۵

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

پُرآب ترین بخش در کهگیلویه و بویراحمد دچار تنش آبی شده است

بخشدار پاتاوه در شهرستان دنا استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بخش پاتاوه در این استان از پُر آب ترین بخش ها است و رودخانه بشار از میان آن می گذرد، اظهارداشت: با اظهار تاسف باید گفت که بخش پاتاوه اکنون بشدت دچار تنش آبی شده است.

“شهرام صفادوست” در گفت و گو با راه سلام گفت: بمنظور جلوگیری از قطعی مکرر آب، یک ترانس و یک دستگاه پمپاژ در پاتاوه و همچنین یک ترانس و یک دستگاه پمپاژ آب در مجموعه آب سادات محمودی نصب شد که با نصب این وسایل آبی، تنش آبی در روستاهای لما علیا و سفلی، بَنستان و بیژگن سادات محمودی و روستاهای باگ گزدون و شترخون در بخش پاتاوه مرتفع شد.

بخشدار پاتاوه در شهرستان دنا استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این موضوع که نوسانات برق در بخش پاتاوه وجود دارد، گفت: برای تقویت ولتاژ برق، حدود ۱۵۰ پایه برق تأمین شده که نوسانات برق کاهش پیداکند چراکه یکی از عوامل تنش‌های آب نوسانات برق است.

صفادوست با بیان اینکه بدنبال تقویت ولتاژ برق برای جلوگیری از سوختن دستگاه پمپاژ هستم، افزود: ۲ ترانس در بخش پاتاوه و دهستان سادات محمودی باید نصب شود که اقدامات اولیه آن صورت گرفته اما موضوع اصلی استفاده از آب شُرب برای بخش کشاورزی و صیفی‌جات توسط برخی خانواده‌ها صورت می گیرد که تذکرات باید به آنان داده شود.

وی گفت: در کمیته شورای برنامه‌ریزی شهرستان دنا، مُجتمع آب سادات محمودی مُصوب و تأمین اعتبار شد که خط لوله آن بطول شش کیلومتر خواهد بود و پیمانکار نیز تعیین‌ شده و بزودی شروع بکار می‌کند که با این اقدام، فشار بر روی مجتمع آب پاتاوه برداشته و تنش آب پاتاوه و سادات محمودی نیز از بین خواهد رفت.

صفادوست با اشاره به مشکل کم‌آبی در روستای ده شیخ از توابع بخش پاتاوه هم تصریح کرد: چاه آب روستای دِه شیخ در حال پیگیری است و مکان آن جانمایی شده که بحث آب‌رسانی و رفع تنش آبی در روستاهای پاتاوه با جداسازی خط لوله آب سادات محمودی و پاتاوه حل می شود.

به گزارش راه سلام، بخش پاتاوه از توابع شهرستان دنا و در ۵۵ کیلومتری شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده که بیش از ۳۵ هزار جمعیت را در خود جای داده است.

این بخش پاتاوه  دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بی نظیری در حوزه گردشگری، کشاورزی، دامداری بوده و در مسیر شاهراه اصلی جنوب به شمال کشور  است.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط