امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۱۱:۲۹

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

معاون استاندار: دنبال سرمایه گذار جدید برای سیکل ترکیبی دهدشت هستیم

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: قرارداد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت با سرمایه گذار فعلی فسخ شده است و به دنبال سرمایه گذار جدید برای سیکل ترکیبی دهدشت هستیم.

به گزارش راه سلام، سید احسان عسکری اظهار کرد: متاسفانه سرمایه گذار این طرح اقدامی برای احداث این نیروگاه انجام نداده و اقدام به فسخ این قرارداد با سرمایه گذار شده است.

وی افزود: به دنبال رایزنی برای پیدا کردن سرمایه گذار جدید هستیم تا این نیروگاه ۷۵۰ مگاواتی احداث شود.

عسکری عنوان کرد: در حقیقت گلوگاه توسعه صنعتی استان نیروگاه سیکل ترکیبی است که در وهله نخست به عنوان پشتیبان سایر واحدهای تولیدی عمل می کند و از سوی دیگر سبب ایجاد اشتغال مستقیم برای جوانان می شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بنابراین در مسیر توسعه صنعتی استان نیاز است شهرک های صنعتی احداث شود.

به گزارش راه سلام، طرح نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت در سال ۱۳۹۵ و با هزینه ای افزون بر۵۰ هزار میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار از اراضی منطقه پادوک کهگیلویه در دهه فجر ۱۳۹۶ کلنگ زنی شد اما تنها دیوار کشی این طرح انجام شده است.

قرار بود این طرح در مدت ۳۶ ماه به بهره برداری برسد اما با گذشت چند سال تنها حصار کشی طرح انجام شده بود.

با بهره برداری از این پروژه برق استان و حتی شهرستان های همجوار از ره آورد این طرح بهره مند خواهند شد، همچنین با آغاز بکار این پروژه عظیم برقی در جنوب کشور، سرمایه گذاران کلان اقتصادی راغب به سرمایه گذاری در استان خواهند شد. بنابراین ساخت این طرح کمک بسیاری به توسعه این منطقه محروم خواهد کرد.

حتی برای کاهش هزینه های پست تامین برق پتروشیمی دهدشت بسیار موثر خواهد بود.

هم اکنون برق شهرستان ۱۳۱ هزار نفری کهگیلویه از شبکه سراسری و خط ۱۳۲کیلو ولت شهرستان بهبهان تأمین می‌شود و احداث این نیروگاه بسیار مهم و اثر گذار خواهد بود.

شهرستان کهگیلویه بیش از ۳۹ هزار مشترک برق شهری دارد.

شهرستان کهگیلویه دارای چهار بخش، چهار شهر و ۱۰ دهستان و ۳۶۵ روستای بزرگ و کوچک است./ایرنا

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط