امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۰۷:۲۱

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

اجرای طرح دارو رسان در تهران

سرپرست بیمه سلامت استان تهران گفت: یکی از طرح های درحال اجرا طرح دارو رسان است که در سطح  شهر تهران انجام و بصورت پایلوت درمورد بیماران ام اس صورت پذیرفته است و از زمان اجرای این طرح تاکنون 594 پَک دارویی به 170 بیمار تحویل داده شد.

به گزارش راه سلام/ “دکتر محمد غلام نژاد” افزود: این طرح خوبی است و بیماران متقاضی توسط داروخانه های منتخب یا داروخانه  های خاص می توانند پک های خود دریافت نمایند. ما در صدد هستیم با توجه به مشکلات و معضلات احتمالی پیش رو در آینده، طرح را توسعه و به بیماران خاص نیز تعمیم دهیم.

سرپرست بیمه سلامت استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا زمانی برای تعمیم این طرح مشخص شده است گفت: ما در حال پیگیری و بررسی هستیم  تا درمورد سایر بیماران خاص مخصوصا بیماران دیالیز،  تالاسمی نیز این طرح حتما اجرا شود و در مورد تامین منابع پیشنهاد ما این است که برای  اغلب بیماری های خاص بتوانیم طرح را اجرا کنیم.

دکتر محمدغلام نژاد در ادامه به طرح پوشش بیمه ای مناطق کمتر برخوردار اشاره کرد و اظهارداشت: این طرح  به صورت خاص در سطح حاکمیتی مطرح شده است. در وزارت کشور مناطقی تعریف می‌شوند که از لحاظ شاخص‌های توسعه در سطح پایین‌تری قرار دارند در استان تهران و در حاشیه‌های شهر تهران با محوریت وزارت کشور جلسلات متعددی تشکیل  و درحال حاضر به صورت میدانی در گرمخانه‌ها،  اماکن مذهبی ، تجمعات همایش‌ها  و کلیساها، میزهای خدمت جهادی برپا می‌کنند تا افرادی که از لحاظ دهک‌ های درآمدی در سطح پایینی قرار دارند مخصوصا دهک های یک تا پنج به صورت رایگان بیمه شوند.

 این یکی از اقدامات مهم در سطح حاکمیتی و در سطح کلان دولت در استان تهران و شهرستان ‌ها انجام می شود و خدمت بزرگی به مردم ارائه می شود.

 وی به موضوع دهک ‌های یک تا پنج که در سطح شهر تهران اکنون یک میلیون و هشتصد هزار نفر می باشد اشاره کرد و گفت: اغلب افراد تحت پوشش بیمه، افرادی هستند که در مناطق کمتر برخوردار بیمه شده اند.

 این طرح با قوت ادامه دارد و به صورت میدانی درنماز جمعه، مساجد، کلیسا و… درحال اجرا می باشد.

 وی افزود: این طرح شامل اتباع بیگانه نمی شود زیرا اتباع مجاز، ازطریق صندوق سایراقشار تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

دکتر غلام نژاد به سامانه برخط دارو اشاره کرد و گفت : سامانه‌ی بر خط دارویی یکی از  اقدامات مهم و برجسته‌ای است که در استان تهران انجام و این دسترسی  به  تمام داروخانه‌ها داده شده است تا با کد ملی بیمار وارد سامانه شده و مدارک و مستندات بیماران را که نیاز به تایید دارو دارند را بارگذاری نمایند و سپس کارشناسان این اداره درمدت زمان کمتر از ۳۰ دقیقه تایید می نمایند.

سرپرست بیمه سلامت استان تهران گفت: در مجموع چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در استان تهران بیمه شده‌ی بیمه‌ی سلامت داریم و افرادی که تحت هیچ  پوشش بیمه ای نیستند می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت همکار با سازمان بیمه سلامت، سامانه‌ی شهروندی غیرحضوری، سامانه Bimehsalamatiranian.ir و سامانه‌ی تلفنی ۱۶۶۶  و یا شعب ما  در تمام شهرستان ‌ها  اقدام نمایند.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط