امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۰۸:۰۲

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

حضور زنان در اجتماع باید براساس ساز و کار و نقش مادرانه باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد معتقدست حضور زنان در اجتماع باید براساس ساز و کار و نقش مادرانه باشد.

به گزارش راه سلام،”محمدمهدی اسماعیلی” در دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حضور زنان در جامعه، اظهارداشت: حضور زنان در اجتماع باید دارای ساز و کار بر پایه نقش مادری باشد.

نظام دینی ما بدنبال انزوا نیست و همچون خورشید در دنیا می درخشد

وی با برشمردن برخی از خدمات صورت گرفته انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته از عُمر این انقلاب، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با پیشرفت هایی که در حوزه های مختلف داشته است بدنبال انزوا و توسعه نیافتگی نیست و همچون خورشید در دنیا می درخشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه نظام اسلامی در این ۴۵ سال خدمات بزرگی را به مردم ارائه کرده و نشان داده که یک نظام دینی با نظریه تعالی بشریت است، اظهارداشت: نظام دینی بدنبال انزوا و روی برگرداندن از آبادانی و پیشرفت نیست و جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف همچون خورشید در دنیا و منطقه می‌درخشد.

اسماعیلی با اشاره به رشادت های صورت گرفته در هشت سال دفاع مقدس، یادآورشد: در جنگ تحمیلی، دشمنی که تا دندان مسلح بود و هر آنچه که می‌خواست دنیا در اختیار می‌گذاشت، ملت ایران سربلند بیرون آمدند.

دنیا بدنبال استفاده از تجارب گسترده انقلاب اسلامی در عرصه دانش است

به گزارش راه سلام، وزیر فرهنگ و ارشاد با تاکید براینکه، امروز دنیا در پی ارتباط گیری و استفاده از تجارب گسترده ما در حوزه دانش است، ادامه داد: ایران با خیلی از کشورها در حوزه‌های دانش‌های نوین فاصله نجومی دارد و هر روز شاهد شکوفایی و پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی هستیم و با شتاب موانع را از سر راه بر می‌داریم.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود به سند مهندسی فرهنگی که اکنون در وزارت ارشاد در حال تدوین است، یادآورشد: بخش اول اعتبارات سند مهندسی فرهنگی، تا پایان مهرماه جاری به استان ها ابلاغ که بر اساس اولویت های بومی هر منطقه و مصوبات شورای فرهنگ عمومی هزینه می شود.

وی  به موضوع نبود سینما در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد هم اشاره و اظهارداشت: اگر زمین در اختیار ما قرار بگیرد، برای ساخت سینما در یاسوج اقدام می کنیم.

وزیر ارشاد گفت: مجتمع فرهنگی و هنری یاسوج در حال تکمیل است و این پروژه مرتب رصد می‌شود که به اتمام برسد.

اسماعیلی به حضور شخصیت های ماندگاری چون آریوبرزن در تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد هم اشاره و تاکیدکرد: این استان از پیشینه غنی فرهنگی و تمدنی برخوردار است.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در هزاره های کهن ایران یکی از تمدن های غنی و اصیل کشور محسوب می شود، ادامه داد: این استان در قرن معاصر و در نظام جمهوری اسلامی نیز با وجود شهدایی همچون شهید طیب و سرداران نامدار و مردان و زنان اصیل با نجابت و وطن دوست، دین و وفاداری خود را به این مملکت نشان داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رشادت‌ها و دلیری‌های مردم این استان در تاریخ گذشته و حال، خاطرنشان کرد: زمانی شخصیتی به نام آریوبرزن در مقابل حمله یونانیان و اروپائیان ایستاد و از کیان این مملکت محافظت کرد و اکنون هم سردارانی همانند شهید طیب، سردار هرمزپور و دیگر سرداران رشید این استان مقابل تجاوز رژیم بعثی ایستادند.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط