امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۱۱:۲۴

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

اعزام کادر بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به مرز شلمچه

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تیم سلامت این دانشگاه در قالب یک تیم ۳۲ نفره برای خدمات رسانی به زائران حسینی در مرز شلمچه مستقر شدند.

“محمد ملک زاده” در گفت و گو با راه سلام افزود: تیم درمان و سلامت دانشگاه ما اولین تیمی است که به صورت ابتکاری برای ارائه خدمات سلامتی به زائرین امام حسین(ع) در آنجا مستقر شده است.

وی با تشریح شرایط آب و هوایی در مرز شلمچه و شلوغی دوچندان زوار در هفته دوم پیاده روی اربعین حسین، اظهارداشت:با توجه به گرما و سیل عظیم زائران در رفت و برگشت، تمهیداتی برای جلوگیری و درمان بیماری واگیر دار و تنفسی در مرز شلمچه و راه کربلا اندیشده شد.

وی گفت: ۲۸ پرستار و چهار پزشک از دهم تا هیجدهم شهریور ماه در موکب سلامت مستقر هستند و همه خدمات سلامتی را به زائران ارائه می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود:ا قلامی که برای این زائران فرستاده شده شامل دارو‌های لازم، واکسن، سرم و دیگر موارد بهداشتی است.

ملک زاده گفت:با توجه به فصل گرما، امکان گرمازدگی و بیماری‌های واگیردار، تنفسی و گوارشی وجود دارد که بهتر است زائران برای جلوگیری از این بیماری‌ها مایعات و‌ نوشیدنی‌های خنک بنوشند و حتما از لباس‌های نازک و کلاه دار استفاده کنند

وی افزود: زوار پیاده روی اربعین حسینی در صورت مشاهده هرگونه علائم، چون تب، تهوع، اسهال، سرگیجه حتما به پایگاه‌ها بهداشت مراجعه کنند.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط