امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۱۲:۰۶

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

با مدیریت رئیسی، سیل واکسن‌ها در دوران کرونا به کشور سرازیر شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم تاکیدکرد که بسیاری از کشورهای دنیا خواستار داروهای تولید ایران هستند و 99 درصد داروهای کشور اکنون در داخل تولید می‌شود.

به گزارش راه سلام، “بهرام عین اللهی” در دیدار با برخی از مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج، اظهار داشت: در نمایشگاهی که در آمریکای جنوبی برگزار کردیم، بسیاری از کشورها خواستار داروهایی هستند که تولید ایران است.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد تجهیزات داخل کشور را از طریق دانش بنیان ها تولید می کنیم و ۹۹ درصد داروها تولید داخل کشور است، خاطرنشان کرد: به استناد تمام سازمانهای بین المللی، قوی ترین حوزه سلامت منطقه خاورمیانه متعلق به ایران است.

وزیر بهداشت دولت سیزدهم تاکید کرد که ایران از مَنظرِ شاخص‌های امید به زندگی، مرگ و میر مادران باردار، کنترل بیماری های واگیر و دیگر شاخص ها در منطقه در بهترین سطح است.

عین اللهی بدون اشاره به آمارها، تصریح کرد: در حوزه بهداشت، قدرت نرم ما از قدرت سخت ما قوی تر است و توانایی های لازم برای راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی در بسیاری از کشورها را داریم.

وی با تشریح برخی آمارهای دوران کرونا، اظهارداشت: ما دولت سیزدهم را با این وضعیت تحویل گرفتیم که روزی ۵۰ هزار بیمار کرونایی، ۲۰ هزار بستری، هشت هزار بیمار در وضعیت نامساعد داشتیم، کسب و کارها متوقف شده بود، دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان و ۷۰۰ میلیون یورو بدهی در حوزه بهداشتی داشت که با مدیریت رئیس جمهور، سیل واکسن به کشور سرازیر شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قبل از دولت سیزدهم، روزانه ۴۰ هزار واکسن تزریق می‌شد ولی زمانی که سیل واردات واکسن را داشتیم، وزارت بهداشت توان پوشش این تعداد واکسن را نداشت و از ظرفیت مردمی استفاده شد.

عین اللهی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا سال ۱۴۰۰ ، تعداد بیماران کرونایی در بازه زمانی روزانه به ۱۲۲ هزار نفر رسید اما در تابستان همان سال و با شروع کار دولت سیزدهم، این تعداد بیمار به ۲۴ هزار نفر رسید، یادآورشد: ایران جزء اولین کشورهایی بود که بخوبی توانست کرونا را کنترل کند و این نشان دهنده قدرت نرم کشور ما است.

وی افزود: شش نوع واکسن در سطح کشور در آن دوران به بیماران و داوطلبان تزریق شد و ایران، تنها کشوری بود که در منطقه واکسن تولید کرد و الان ۵۰ میلیون واکسن ذخیره داریم.

عین اللهی در خصوص جذب پزشکان متخصص هم گفت: تأکید ما بر بومی گزینی است و بهترین کار این است که نیروهای بومی تخصصی و فوق تخصصی را جذب و استخدام کنیم.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط