امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۰۶:۴۸

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

بدلیل نبود بالگرد، یک نفر در کهگیلویه و بویراحمد فوت کرد

تلاش نیرو‌های امدادی کهگیلویه و بویراحمد پس از ۳۱ ساعت برای نجات و انتقال مصدوم مرد باشتی به دلیل نبود بالگرد بی نتیجه مانده است.

به گزارش راه سلام، رئیس اورژانس ۱۱۵ استان گفت: ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۲ پس از تماس مردمی، برای انتقال مرد مصدوم باشتی در ارتفاعات کوه‌های پیرهادی این شهرستان به علت سقوط از ارتفاع، درخواست امداد و کمک رسانی دریافت کردیم.

جهانبخش وحدت نژاد افزود: با وجود این‌که چندین گروه از جمعیت هلال احمر، اورژانس و نیروهای مردمی در گیر این حادثه هستند اما تاکنون به دلیل نبود بالگرد موفق نشده ایم که این فرد مصدوم را به پایین کوه و مراکز درمانی انتقال دهیم.

وی عنوان کرد: اگر اورژانس هوایی استان بالگرد داشت یک ساعته عملیات نجات و انتقال این مرد مصدوم انجام می شد اما هم اکنون پس از ۳۱ ساعت، تلاش نیروهای امدادی و مردمی برای انتقال از ارتفاعات تاکنون بی نتیجه مانده است و هنوز امدادگران نصف راه را هم به دلیل سخت گذر بودن منطقه طی نکرده اند.

وحدت نژاد تاکید کرد: نیروهای هلال احمر، اورژانس و مردمی آنچه در توان داشتند برای نجات این فرد مصدوم انجام دادند اما نتیجه ای نداشت و نیاز به بالگرد داریم.

وی با بیان اینکه منطقه سخت گذر و کوهستانی است و شرایط مصدوم مطلوب نیست، ادامه داد: با توجه به این که بالگرد اورژانس هوایی استان حدود سه ماه پیش حین ماموریت سقوط کرد، از استان‌های همجوار درخواست بالگرد کرده‌ایم اما  هنوز کمکی نرسیده و این فرد مصدوم پس از ساعت ها همچنان در ارتفاعات درد می‌کشد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از استاندار و مجمع نمایندگان و مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان کشوری انتظار داریم به صورت جدی پیگیر تامین بالگرد اورژانس هوایی این استان محروم، کوهستانی، سخت گذر، با پراکندگی بالا، دورافتاده، گردشگرپذیر و حادثه خیز شوند؛ چراکه جان مادران باردار، بیماران قلبی و مغزی، مارگزیده‌ها و مصدومان سوانح و حوادث طبیعی و غیرطبیعی، به وجود بالگرد در این استان وابسته است.

وی ادامه داد: در برخی استان‌ها که شرایط استان ما را ندارند هفت یا هشت بالگرد امدادی وجود دارد، اما در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نبود پیگیری جدی هم اکنون بالگرد نداریم.

تصویر بالگرد سقوط کرده اورژانس هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان گفت: از زمان سقوط بالگرد اورژانس هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون برای هفت مورد شامل انتقال زن باردار، مارگزیده، سقوط از ارتفاع و سکته مغزی و قلبی و سوانح و حوادث، به امداد هوایی در مناطق محروم، دور افتاده، سخت گذر و کوهستانی استان نیاز داشته‌ایم اما به دلیل نبود بالگرد نتوانسته ایم به آنها امدادرسانی کنیم و حتی یک نفر از آنها فوت کرد.

وحدت نژاد بیان کرد: با وجود پیگیری های صورت گرفته از سوی مسئولان اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی استان برای تامین بالگرد اورژانس هوایی، تاکنون نتیجه ای نگرفته ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هم گفت: منطقه ای که این آقا از ارتفاع سقوط کرده و مصدوم شده سخت گذر و کوهستانی است، نیروهای هلال احمر به منطقه اعزام شدند اما اینقدر این منطقه خشن و سخت گذر است که تنها با بالگرد امکان امدادرسانی و انتقال به مراکز درمانی وجود دارد.

کاظم فلاحی دوست مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هم افزود: نیروهای هلال احمر و مردمی با الاغ، و چهار پا خود را با سختی و مشقت به محل فرد مصدوم رسانده اند اما مصدوم در کل بدن احساس درد دارد و احتمال اینکه خونریزی داخلی کرده باشد وجود دارد و باید سریع تر امداد هوایی انجام شود اما در استان بالگرد نداریم و از استان‌های همجوار درخواست بالگرد کردیم و تاکنون به منطقه اعزام نشده است.

وی با تاکید مجدد بر نیاز استان به بالگرد اظهار کرد: حدود ۲۰ نفر نیروی امدادگر هلال احمر و حدود ۳۰ نفر نیروی مردمی به محل مصدوم رسیده اند اما به خاطر موقعیت منطقه و کوهستانی و سخت گذر بودن کاری از دستشان بر نمی آید و نیاز به بالگرد است.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط