امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۰۷:۳۷

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

شناسایی هویت حیوان کشته شده در پارک ملی دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از مشخص شدن هویت حیوان سوخته شده در محدوده پارک ملی واقع در شهرستان دنا خبرداد.

به گزارش راه سلام، ” اسلام جاودان خرد” در نشست رسانه ای افزود: در روز بیست هفتم شهریورماه امسال، خبری مبنی بر کُشته شدن یک قلاده کفتار در محدوده روستای خونگاه شهرستان دنا واقع در پارک ملی این شهرستان توسط فرد یا افرادی ناشناسی که بعد از کشته شدن سوزانده شده است منتشر شد که پس از ارسال تصاویر لاشه کشف شده برای دو نفر از اساتید دو دانشگاه معتبر کشور، هر دو اُستاد اعلام نمودند، لاشه کشف شده از خانواده سگ سانان و مربوط به یک قلاده سگ است.

هویت جانور کشف شده در شهرستان دنا مشخص شد (+ تصاویر )

وی گفت: کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان در همان ساعات اولیه انتشار این خبر و تصاویر در فضای مجازی، با بررسی تصاویر دریافتی اعلام کرده بودند که لاشه مربوط به سگ است اما این اداره کل نظر قطعی را منوط به اعلام نظر جانور‌شناسان از دانشگاه‌های معتبر کشور عنوان کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از هیجانات کاذب خبری در برخی از سایت‌های این استان، یادآورشد: قرار نیست ما برای جذب مخاطب بیشتر به محض دریافت هرگونه موضوعی و بدون تحقیق از کارشناسان، با آن موضوع بصورت هیجانی و هدفمند برخورد کنیم و باعث تشویش اذهان عمومی شویم.
جاودان خرد گفت: صرف توجه و تائید حرف کسانیکه هیچگونه تخصصی در حوزه جانور‌ شناسی ندارند، مصداق بارز اشاعه و انتشار اخبار دروغ وقایع خلاف واقعه و بقصد ضربه زدن به زحمات محیط‌بانانی است که شبانه روز از سرمایه نسل‌های آتی حفاظت می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این استان با ۳۱۲ هزارهکتار توسط ۷۵ محیط‌بان حفاظت می‌شود که مطابق با استاندارد جهانی، هر هزار هکتار یک محیط‌بان باید حضور داشته باشد که اکنون با کمبود ۲۳۷ محیط‌بان مواجه هستیم.

هویت جانور کشف شده در شهرستان دنا مشخص شد (+ تصاویر )

 

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط