امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۰۷:۴۱

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

جنگل‌های پیچاب باشت در شعله‌های آتش می‌سوزد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد از وقوع یک فقره آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع منطقه سخت‌گذر و کوهستانی پیچاب شهرستان باشت از شب گذشته تاکنون خبرداد.

سعید جاویدبخت در گفت و گو با راه سلام گفت: از شب گذشته تاکنون، شعله‌های آتش بخشی از جنگل‌ها و مراتع منطقه سخت گذر و کوهستانی پیچاب واقع در شهرستان باشت استان کهگیلویه و بویراحمد را بنا به گفته منابع محلی، در هم نوردیده و وزش بادهای شدید در این ارتفاعات به شعله‌ور‌تر شدن این آتش سوزی‌ها افزوده است.

وی با بیان اینکه برای مهار شعله‌های آتش در جنگل و مراتع منطقه پیچاب باشت در ساعات اولیه صبح امروز پنجم مهرماه، ۲ گروه امدادی از نیروهای اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های گچساران و باشت به منطقه اعزام شده‌اند، اظهار داشت: یک گروه امدادی دیگر نیز از نیروهای ستادی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در حال عزیمت به محل آتش سوزی هستند.

جاویدبخت تاکید کرد که امکان ارتباط تلفنی با هیچ‌کدام از گروه‌های اعزامی وجود ندارد و از جزییات این آتش سوزی گزارشی ارسال نشده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس تجربه و شناختی که از ارتفاعات پیچاب شهرستان باشت دارم به نظر می‌‌رسد حضور و امدادرسانی بالگرد به این منطقه لازم و باید منتظر گزارش همکاران حاضر در محل آتش سوزی باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد که برای همکاران او و یا نیروهای مردمی در محل آتش سوزی، اتفاق ناگواری رخ ندهد.

به گزارش راه سلام، حدود ۹۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

شهرستان باشت از شهرستان‌های شش گانه گرمسیری در این استان است که با یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله زمینی دارد.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط