امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۱۱:۰۳

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

برای نجات جان یک مصدوم در باشت از الاغ استفاده کردیم چون بالگرد نداریم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد که تمام تلاش های او و همکارانش برای نجات جان یک مصدوم در ارتفاعات کوه‌های پیرهادی شهرستان باشت صورت گرفت و بدلیل نبود بالگرد امداد و نجات و برای نجات جان این مصدوم، از الاغ استفاده کرده اند.

“کاظم فلاحی دوست” در گفت و گو با راه سلام با تشریح اتفاقات رخ داده برای انتقال یک مصدوم در ارتفاعات پیرهادی شهرستان باشت که از سخت گذرترین محورهای کوهستانی در این شهرستان بشمار می رود و برای نجات جان آن مصدوم می بایست از بالگرد امداد استفاده می شد، گفت: متاسفانه چون استان کهگیلویه و بویراحمد بالگرد امداد و نجات ندارد مجبور شدیم از حیوانات چهارپا بویژه الاغ جهت انتقال این مصدوم در ارتفاعات سخت گذر استفاده کنیم که این انتقال بسیار سخت صورت گرفت و امیدواریم جان این مصدوم به این دلیل بخطر نیفتاده باشد.

وی با بیان اینکه اگر اورژانس هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد بالگرد امداد و نجات داشت، یکساعته عملیات نجات و انتقال این مرد مصدوم در ارتفاعات پیرهادی شهرستان باشت انجام می شد، اظهارداشت: بدلیل نبود بالگرد، تلاش نیروهای امدادی و مردمی برای انتقال از ارتفاعات بعد از گذشته حدود ۴۰ ساعت بی نتیجه مانده بود و امدادگران نصف راه را هم بدلیل سخت گذر بودن منطقه طی نکردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۵۰ نفر از نیروهای مردمی و امدادگر جمعیت هلال احمر برای نجات جان این مصدوم به ارتفاعات اعزام اما بخاطر موقعیت منطقه و کوهستانی و سخت گذر بودن، کاری از دستشان بر نمی آمد و نیاز به بالگرد بود.

فلاحی دوست افزود: نیروهای هلال احمر و مردمی با الاغ و چهار پا خود را با سختی و مشقت به محل سقوط فرد مصدوم رساندند اما مصدوم در تمام بدن احساس درد داشت و احتمال اینکه خونریزی داخلی کرده باشد نیز وجود داشت و باید سریعتر امداد هوایی انجام می شد اما در استان بالگرد نداریم.

وی با بیان اینکه از استان‌های همجوار درخواست بالگرد کردیم و بالگرد به منطقه اعزام نشد هم خاطرنشان کرد: در برخی استان‌ها که شرایط استان ما را ندارند، هفت یا هشت بالگرد امدادی وجود دارد اما استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد بالگرد است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه بالگرد اورژانس هوایی استان حدود سه ماه پیش در حین ماموریت سقوط کرد و هنوز هیچ اتفاقی برای جایگزینی این بالگرد رخ نداده است.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: از زمان سقوط بالگرد اورژانس هوایی استان تاکنون برای هفت مورد شامل انتقال زن باردار، مارگزیده، سقوط از ارتفاع و سکته مغزی و قلبی و سوانح و حوادث، به امداد هوایی در مناطق محروم، دور افتاده، سخت گذر و کوهستانی استان نیاز داشته‌ایم.

“جهانبخش وحدتی نژاد” به راه سلام افزود: متاسفانه بدلیل نبود بالگرد نتوانسته ایم به آنها امدادرسانی کنیم و حتی یک نفر از آنها فوت کرد و با وجود پیگیری های صورت گرفته از سوی مسئولان اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی استان برای تامین بالگرد اورژانس هوایی، تاکنون نتیجه ای نگرفته ایم.

به گزارش راه سلام، حدود ۹۰ درصد استان کهگیلویه و بویراحمد کوهستانی و پوشیده از جنگل و مرتع بوده که بدلیل سقوط بالگرد اورژانس هوایی اکنون فاقد بالگرد است و برای امدادرسانی ها فوری با چالش و مشکلات جدی مواجه می باشد.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط