امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۰۳:۱۵

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

اولتیماتوم نماینده گچساران به اعطای مجوز سد خرسان سه در سادات محمودی

نماینده گچساران و باشت در مجلس یازدهم شورای اسلامی به مسوولان سازمان محیط زیست کشور هُشدار داد که از اعطای مجوز سد خرسان سه خودداری کند و در غیراینصورت او به این موضوع، ورود جدی خواهد کرد.

به گزارش راه سلام، “سیدناصر حسینی پور” با انتشار توئیتی کوتاه نسبت به دادن مجوز به احداث سد خرسان سه، نادیده گرفتن حقوق استان و طبیعت دنا به سازمان محیط زیست هُشدار داد.

وی در این توئیت نوشت:

ظاهرا در روز هفت شهریور جلسه اعطای مجوز به سد خرسان سه در سازمان محیط زیست کشور برگزار می شود.

به این سازمان هُشدار می دهم که اگر از حقوق مُسلم این سرزمین کوتاه بیایید به این موضوع ورود جدی خواهیم داشت.

این سد علاوه بر زیر آب بردن ۱۷ روستا، حیات در رشته کوه دنا را به نابودی خواهد کشاند.

به گزارش راه سلام، طبق آخرین آمار، سد خرسان سه با ۲۴ کیلومترمربع وسعت، حدود ۱۹۵ مترارتفاع، یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون مترمکعب حجم و ۳۹ کیلومتر طول یکی از بزرگترین سدهای بتنی خواهد بود که عملیات اجرایی این طرح از سال ۸۶ آغاز شده است و مسئولان شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اهدافی نظیر تولید انرژی برق آبی، تنظیم جریان، افزایش عمر مفید سدهای پایین دست و کاهش هزینه‌های سیستم‌های سیلاب در سد خرسان‌۲ و ۳ را از مهمترین اهداف اجرای این طرح عنوان می‌کنند.

با احداث این سد، ۱۷ روستای کهگیلویه و بویراحمد و چهار روستای چهارمحال و بختیاری که قبلاً بخشی از همین استان بودند، زیر آب خواهند رفت. اخیراً نیز گفته شده به این ۱۷ روستا هیچ خدماتی ارائه نشود.

۸۰۰ خانوار که جمعاً بالغ بر ۱۰ هزار نفر هستند باید از این محل جابه جا و به اطراف شهرها مهاجرت کنند، البته شغل این افراد عمدتا کشاورزی و دامداری است و سال ها در این زمین های اجدادی مشغول به فعالیت هستند.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط