امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۰۴:۱۹

  • صفحه نخست
  • اقتصاد
  • درب کارخانه آرد یاسوج همچنان بر روی یک پاشنه می چرخد/ نیازمند تزریق ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

درب کارخانه آرد یاسوج همچنان بر روی یک پاشنه می چرخد/ نیازمند تزریق ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم

مدیرعامل هلدینگ شرکت سرمایه گذاری کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر،در سومین سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد با مدیر ، اعضای هیات مدیره و کارکنان شرکت پیشگامان کشاورزی دنا در کارخانه آرد نشاسته و گلوکز یاسوج دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش راه سلام/ سرپرست کارخانه آرد نشاسته و گلوکز یاسوج در این جلسه اظهار داشت: خوشبختانه بدهی ۱۰ میلیارد تومانی این شرکت که از قبل وجود داشت تا حدود بسیار زیادی تعیین تکلیف شد.

رضا حسینیان ادامه داد: قطعاً حضور مدیران ارشد سازمانی در استان بواسطه مذاکره با مسئولین استانی همیشه برای کارخانه راهگشا بوده است و در این مجموعه همه کارکنان با هم برای موفقیت کارخانه تلاش می کنند .

سرپرست کارخانه آرد نشاسته و گلوکز یاسوج گفت: بخشی از مشکلات مربوط به کارخانه به موانعی که از قبل وجود داشت بر می گشت از سال ۹۴ تا ۱۴۰۱ برای مالیات مراجعه نشده بود که با پیگیری قابل حل بود .

وی تاکید کرد: با تلاش همکاران و حمایت مدیران محترم سازمان کارخانه کم کم به سمت سودآوری می رود برای اولین بار خرید گندم از مرز ۲ هزار تن عبور کرد که اول از ۸۰۰ تن شروع شد .

این مسوول، میزان تولید سبوس این کارخانه را هزار و ۱۶۵ تن اعلام کرد و اظهار داشت: نسبت به سال قبل ۲۹۲ تن افزایش تولید داشتیم و در پنجماه اول امسال ۴۷۰ تن سبوس به شرکت ها تحویل داده شد و در بحث فروش آرد نیز افزایش ۸۰ تا ۹۰ درصد داشتیم.

حسینیان گفت: این مجموعه یک مجموعه سودآوری است که نیاز نیست از صفر شروع کنیم در بخشهایی نیاز به خرید تجهیزات و در بخش هایی نیز به تعمیرات نیاز داریم که انتظار داریم حمایت کنید.

مدیرعامل هلدینگ شرکت سرمایه گذاری کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر نیز در این جلسه گفت: جدای از نوع فعالیت هلدینگ کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر ما به عنوان یک بنگاه اقتصادی مهم در کشور فعالیت داریم که خروجی آن می بایست به سود ختم شود که اگر غیر از این باشد ما نقش خود را از دست داده ایم .

ابراهیم غلامی با تاکید بر اینکه امسال از همه مدیران برنامه گرفته ایم و موظف شدند که بودجه را محقق کنند یادآور شد: امسال سالی است که طبق فرموده رهبر معظم انقلاب سال رشد تولید و مهار تورم بدرستی نامگذاری شده که تحقق این نامگذاری وظیفه مسئولان و دست اندرکاران تولید را بسیار پُر رنگ نشان می دهد.

غلامی در ادامه با اشاره به فراز و نشیب های شرکت پیشگامان دنا اشاره کرد و گفت: این مجموعه سابقه زیادی در امر تولید دارد که بنا به دلایل مختلف در فراز و نشیب بود که همه این ها علل و معلول های خود را به دنبال دارد.

وی در ادامه به شش ماه سپری شده سال جدید اشاره کرد و گفت: ما در مجموعه کوثر عملکرد هلدینگ ها را بررسی می کنیم و برای شرکت پیشگامان دنا در آن زمان به این نتیجه رسیدیم که اگر بخواهد به این روند ادامه دهد به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

ابراهیم غلامی خاطرنشان کرد : سناریوهای مختلفی بررسی شد اولین خروجی این بود که مجموعه کارخانه آرد نشاسته و گلوکز یاسوج احیا شود از نظر ما بعنوان یک بنگاه اقتصادی انتظارات را برآروده نمی کرد که پس از بررسی اعلام کردیم که می بایست کارخانه بصورت کامل فعالیت داشته باشد.

مدیرعامل هلدینگ شرکت سرمایه گذاری کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر با اعلام اینکه پیش از این ظرفیت تولید کارخانه کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت بود اظهار داشت: این برای ما قابل قبول نبود.

غلامی گفت: میزان تولید برای ما قابل قبول نبود مهم ترین موضوعی که می توانست در احیای دوباره کارخانه به ما کمک کند ترزیق منابع مالی مناسب بود و یکی از مهم ترین برنامه ها مولدسازی بود که پیش از سفر دوم هیات دولت به استان با مذاکراتی که با مسئولین استانی داشتیم متوجه شدیم استان منابع مالی محدودی دارد.

غلامی با اشاره به سفر هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: با پی گیری های انجام شده و درخواستی که داشتیم دستور به احیای شرکت داده شد که قرار شد دولت از مسئولیت اجتماعی برای احیای دوباره کارخانه آرد نشاسه و گلوکز یاسوج کمک کند که ما از محل منابع داخلی شروع کردیم در این بین سهم سازمان و دولت مشخص شده است .

وی گفت: قرار شد ۱۲۰ میلیارد تومان سازمان اقتصادی کوثر کمک کند که بخش زیادی از این منابع محقق شده و شرکت نفت ۵۰ میلیارد تومان و سازمان برنامه و بودجه هم متقبل پرداخت ۶۰ میلیارد تومان شد که ماحصل همه این پیگیری ها این است که بتوانیم با تزریق منابع این مجموعه زنجیره ای را احیاء و راه اندازی کامل کنیم.

مدیرعامل هلدینگ شرکت سرمایه گذاری کشاورزی سازمان اقتصادی افزود: برای احیاء و راه اندازی اول باید منابع تامین شود، ما برنامه خواسته ایم ،سوای وظیفه ذاتی وظیفه پی گیری هم داریم.

ابراهیم غلامی با اظهار رضایت از سرپرست کنونی کارخانه هم گفت: در بحث مدیریت استانی نیز خوشبختانه آقای حسینیان کار را بخوبی پیش می برد که در شش ماهه اول امسال بودجه محقق و وارد سودآوری شد.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط