امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۰۷:۴۰

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

شروع عملیات ساماندهی سکونتگاه‌های عشایری کهگیلویه و بویراحمد

رییس اداره عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت:عملیات اجرایی ساماندهی سکونتگاه‌های عشایری در ۱۱۴ نقطه استان آغاز شد.

به گزارش راه سلام/ سید مهدی عباسیان افزود: در این طرح که ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن اختصاص یافته، سکو‌هایی با ارتفاع یک متر و در ابعاد چهار در شش مترمربع و سرویس‌های بهداشتی ساخته می‌شود.

وی گفت: به ازای ساخت هر سکوی نشیمن مصالح ساختمانی شامل سیمان، ماسه و تیرچه به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان به عشایر اختصاص یافته و به مناطق پیش بینی شده ارسال شد.
رییس اداره عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: تامین مصالح و هزینه‌های حمل و نقل مصالح آن به عهده دولت و عشایرنشینان با کمک گروه‌های جهادی استان سکو‌های نشیمن و سرویس‌های بهداشتی احداث می‌کنند.
عباسیان تاکید کرد: ساخت سکو‌های نشیمن باعث می‌شود تا اهالی از گزند نیش خزندگان و حشرات در امان باشند و همچنین در بارندگی‌های سیلابی دچار آبگرفتگی نشوند.
وی افزود: نخستین طرح ساماندهی سکونتگاه‌های عشایری در یکی از نقاط شهرستان مارگون همزمان با حضور رییس جمهور افتتاح شد.
عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۵ درصد صنایع‌دستی شامل ۱۰ هزار مترمربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می‌کند.
عشایر نشینان ۱۲ درصد از جمعیت استان معادل ۷۰ هزار نفر را تشکیل داده اند.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط