امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۱۱:۵۲

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

واکنش تاجگردون به پلمب تونل دیل؟ + تصویر و توضیح

تاجگردون در صفحه مجازی خود درباره پلمب شدن تونل دیل مطلب جدیدی نوشت.

راه سلام/ “غلامرضا تاجگردون ” رئیس کمیسیون بودجه مجالس نهم و دهم شورای اسلامی که اعتبارنامه او از سوی برخی از نمایندگان مجلس یازدهم تایید نشد با انتشار

پیامی کوتاه از پلمب شدن تونل دیل اظهار تاسف و نگرانی کرد.

او با انتشار تصویری از حضور خود در زمان پلمب تونل دیل، نوشت: ” فکر نمی کردم ساخته نشده پلمب بشود”

به گزارش راه سلام/ در زمان حاضر دسترسی اهالی دهستان بویراحمد گرمسیری با جمعیت بیش از ۱۰ هزار نفر و گردشگرانی که از طریق جاده شهر دوگنبدان برای دیدن جاذبه های گردشگری روستاهای این دهستان سفر می کنند در مسیری سختگذر به طول ۲۷ کیلومتر صورت می گیرد که در صورت ساخت تونل دیل ضمن ایجاد جاده ایمن طول مسیر نیز ۱۰ کیلومتر کاهش می یابد.

از آنجا که وجود جاده ایمن نخستین نیاز رونق گردشگری روستایی است و روستای دیل یکی از مهمترین مناطق دیدنی گچساران است شهروندان این شهرستان از مسوولان انتظار دارند تا با تکمیل این طرح ضمن ایجاد رفاه گردشگران زمینه ایجاد زیرساخت های اقامتی و خلق فرصت های شغلی جدید را فراهم کنند.

تلاش ها برای از سرگیری احداث تونل دیل در گچساران به کجا رسید؟

روستای دیل بزرگترین روستای دهستان بویراحمد گرمسیری با بیش از ۲ هزار نفر جمعیت یکی از روستاهای هدف گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد است این روستا که با طبیعتی بکر، جنگل های بلوط در میان ۲ کوه قرار گرفته سالیانه میزبان هزاران نفر گردشگر در تفرجگاه دشتک دیل و دیگر جاذبه های آن است.

این روستا همچنین با آثاری تاریخی چون گنبدان گبر در چرزو، تنگ آسیاب، قلعه برج، ده بزرگ و قلعه شاه بهمن و آستانه های مقدس امامزاده بی بی کریمه (س)،امامزاده علی (ع) ، امامزاده بی بی رشیده (س) ،بی بی کیهانه (س) ، امامزاده میرحمزه (ع)، قدمگاه امام رضا (ع) امامزاده ابراهیم(ع) معروف به آقای شهدا جاذبه های دیگری هم برای میزبانی از مسافران دارد که به دلیل جاده ناهموار ناشناخته باقی مانده است.

عملیات اجرایی تونل دیل در قالب قطعه دوم راه اصلی محور گچساران – چرام در سال ۱۳۹۷ آغاز شد.

طبق گفته مسئولان مربوطه این طرح درتیرماه سال ۹۸ به دلیل بروز پدیده نشت گاز در دهانه ورودی و خروجی تونل دیل و شرایط خاص گازهای متصاعد شده بنا به توصیه های فنی و ایمنی متخصصان وزارت نفت ،عملیات اجرایی حفاری تونل دیل متوقف شد.

تاکنون برای اجرای این طرح ۲۷۲ هزار و ۱۹۷ متر مکعب خاکبرداری و ۵۹ هزار و ۵۱۷ متر مکعب خاکریزی انجام شده است.

تونل دیل یکی از پیچیده ترین طرح در کشور است که پیگیری و مطالبات گسترده ای برای برطرف کردن مشکلات این طرح تاکنون انجام شده است.

حذف گردنه های خطرناک، اصلاح مسیر گچساران- دیل- چرام و کاهش طول مسیر، اتصال جنوب غرب کشور به محور پاتاوه – دهدشت، توسعه شهری و استانی، اشتغالزایی، محرومیت زدایی و بهره مندی تردد تعدادی از روستاهای منطقه به جاده اصلی از اهداف این طرح است.

این طرح علاوه بر اتصال محور دهدشت -پاتاوه به بنادر جنوبی موجب کاهش مسیر اصفهان به بندر گناوه به طول ۱۰۰ کیلومتر خواهد شد.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

یک پاسخ

  1. آخ نمایندگی و خدمت به مردم و شجاعت در مجلس فقط خت
    بینی و بین الله اگر اومدی ثبت نام کردی همه یه دس از دشتروم ایاییم دسته جمعی رأی وت اییم
    و نفر اولی هم با قاطعیت و اختلاف بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط