امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۱۱:۳۷

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

دکتر غلام نژاد: ۱۲ میلیون ایرانی از بیمه رایگان برخوردارند

دکتر محمد غلام نژاد، مدیرکل بیمه سلامت استان تهران درمصاحبه تلفنی با رادیو سلامت به سوالات بیمه شدگان درحوزه بیمه سلامت پاسخ داد.

به گزارش راه سلام، مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: بیمه سلامت بعنوان یکی ازنهادهای حمایتی با چتر بیمه ای برای کسانی که هیچ گونه بیمه درمانی نداشته اند خدماتی را ارائه می دهد. برای اولین بار درکشور به منظور تحقق شعار عدالت درسلامت، پزشک خانواده،  نظام ارجاع و تحقق پرونده الکترونیکی سلامت به نوعی همه را تحت پوشش بیمه قرار داده است.

دکتر محمد غلام نژاد گفت: پنج دهک اول درآمدی کشور براساس تقسیم بندی وزارت رفاه بصورت رایگان بیمه می  شوند و این خدمت بزرگی است که در این دولت برای اولین بار اتفاق می افتد و دهک های ششم تا نهم با تخفیف انجام می شود. هدف سازمان بیمه سلامت دسترسی عادلانه به خدمات بیمه ای است.

وی افزود: درتهران بیش از پنج میلیون نفر بیمه شده و در کشور ۴۵ میلیون نفر و از این تعداد ۱۲ میلیون نفر بیمه رایگان هستند، در استان تهران بیش از پنجهزار و ۸۰۰ موسسه طرف قرارداد داریم، تمام مراکز دولتی با سازمان بیمه سلامت قرارداد دارند و بسیاری از موسسات خصوصی هم با ما قرارداد دارند و سقف تعرفه ها را رعایت می کنند.

غلام نژاد گفت: برخی از موسسات به دلایل متفاوت با سازمان بیمه سلامت قرارداد نمی بندد و بیمار مجبور یا به انتخاب خود از آن مرکز خدمت دریافت می کند و سپس در قالب خسارت متفرقه می تواند مبلغ پرداخت شده را از بیمه دریافت کند.

وی افزود: اکنون در قانون بودجه، بصورت بخشنامه  اعلام شده  که تمامی مراکز خصوصی، دولتی و همه مراکز کشور باید با سازمان قرارداد ببندد و برای اعتبار بخشی نیاز به پیوست قرارداد بیمه سلامت دارند.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط