امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۱۱:۳۹

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

کاهش ۷۲ درصدی جمعیت آفت در جنگل های بلوط کهگیلویه و بویراحمد

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جمعیت آفت پروانه برگخوار سفید و جوانه خوار بلوط در جنگل های استان ۷۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

رهام باقرپور به راه سلام افزود: در سال های گذشته ۶۰ هزار هکتار از جنگل های مناطق سردسیری و گرمسیری این استان دچار آفت پروانه برگخوار سفید و جوانه خوار بلوط شدند.

وی بیان کرد: ۳۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از این میزان جنگل ها در مناطق سردسیری استان دچار آفت جوانه خوار بلوط شده اند که پس عملیات محلول پاشی به هشت هزار هکتار رسیده است.

باقرپور اظهار کرد: ۸۷۴ هزار هکتار جنگل در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان ۸۰ درصد آن‌ها درختان بلوط هستند.

وی تصریح کرد: عملیات محلول پاشی با پروانه برگ خوار سفید از سال گذشته تاکنون در سطح هفت هزار هکتار در ۲ مرحله آغاز و تاکنون ۲ هزارو ۱۰۰ هکتار از کانون های آلوده به آفت محلول پاشی شده است.

باقرپور ادامه داد: این در حالی است که این میزان عملیات مبارزه به پروانه برگ خوار بلوط سال گذشته در ۵۵۰ هکتار از جنگل های استان بوسیله تله نوری و ۶۰۰ هکتار بوسیله محلول پاشی انجام که این امر در کاهش جمعیت این آفت در سطح جنگل های کهگیلویه و بویراحمد تاثیر مهمی داشته است.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات پایش، پیش آگاهی ، کنترل با آفات درختان در سطح ۸۷۴ هزار هکتار از جنگل های این استان از مهر ماه سال گذشته آغاز و تاکنون ۱۰۰ درصد از این جنگل ها در چند مرحله پایش شده است.

باقرپور تصریح کرد: آفت پروانه برگخوار بلوط از جمله آفت هایی است که در عرصه های جنگلی فعال بوده و هر چند سال یکبار به درختان جنگلی خسارت‌های شدیدی وارد می‌کند.

وی ابراز کرد: در سال گذشته اعتبارات چشمگیری برای مبارزه با آفت در جنگل های استان تخصیص یافت که در کاهش آفت نقش مهمی داشته است.

جمعیت سرانه جنگل های کهگیلویه و بویراحمد ۱.۲۵ هکتار است که بیشترین سرانه این سرمایه خدادادی را در کشور داراست.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط