امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۱۱:۴۸

  • صفحه نخست
  • اقتصاد
  • کهگیلویه و بویراحمد با داشتن رودخانه های فراوان با تنش آبی مواجه است/ گچساران برخی اوقات هفت روز آب شرب ندارد

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن رودخانه های فراوان با تنش آبی مواجه است/ گچساران برخی اوقات هفت روز آب شرب ندارد

به گزارش راه سلام ، “سیدعلی احمدزاده” در دیدار معاون جهاد آبرسانی وزارت نیرو با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از ۱۰ درصد آب و روانآب های کشور برخوردار است، اظهارداشت: در تمام نقاط استان، رودخانه و چشمه‌زار وجود دارد اما مردم در اغلب مناطق و روستا‌ها با تنش آبی مواجه هستند.

وی با تاکید بر اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد با مشکلات فراوانی در حوزه آبرسانی مواجه است و در این خصوص نیازمند عزم و اراده جدی هستیم، خاطرنشان کرد: برخی از روستا‌ها به دلیل تنش آبی خالی از سکنه شده‌اند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبارات خوبی به بخش آب استان تخصیص داده شده و در سفر رئیس جمهور به استان نیز ۱۳ هزار میلیاردتومان برای زیرساخت‌ها، اعتبار اختصاص داده شد که بیشتر این مبلغ در حوزه آب است.

احمدزاده به فرسودگی شبکه آب در استان  کهگیلویه و بویراحمد هم اشاره و یادآور شد: در شهر یاسوج اکنون ۵۷ درصد هدر روی آب وجود دارد که از محل سفر اول دولت به استان مبلغی برای رفع مشکل آب یاسوج تخصیص داده شد.

وی با بیان اینکه شهر یاسوج مرکز استان که یک شهر پُرآب با رودخانه ها و چشمه سارهای فراوان است، نیازمند ۲ مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی می‌باشد، تصریح کرد: چاه‌ها تأمین‌کننده آب شهر یاسوج نیستند و باید از سد تنگ سرخ آب پایدار در اختیار مردم مرکز استان قرار گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: خط انتقال آب از سد تنگ سرخ برای شهر یاسوج بطول ۳۵ کیلومتر است که ضرورت دارد این پروژه در اولویت وزارت نیرو قرار گیرد.

گچساران برخی اوقات، هفت روز آب خوردن ندارد

احمدزاده، شهرستان گچساران را یک شهرستان راهبردی و اقتصادی در کشور خواند که اکنون با تنش آبی فراوان مواجه شده است.

وی افزود: در برخی اوقات، مردم شهرستان گچساران تا بیش از هفت روز آب ندارند که می‌طلبد مشکل این شهرستان نفتخیز به صورت ریشه‌ای و اساسی حل شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به پروژه آبرسانی به شهر لیکک در شهرستان بهمئی در این استان هم اشاره و اظهارداشت: برای آبرسانی به شهر لیکک از شهر ارجان استان خوزستان، با رئیس جمهور صحبت کردیم مشکل این طرح در هفت کیلومتر خط انتقال آب به لیکک است که میراث فرهنگی شهر ارجان همکاری لازم را ندارد.

احمدزاده گفت: رئیس جمهور هم در سخنرانی در جمع مردم لیکک و هم در نشست خبری فرودگاه یاسوج اعلام کرد که اولویت با آب شرب مردم است و برای رفع مشکل آبرسانی به شهر لیکک نیز دستورهای لازم را دادند.

بگفته وی، برای اخذ ماده ۲۳ پروژه‌ها به استان کهگیلویه و بویراحمد اختیار داده شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معارضات محلی را مانع انجام پروژه‌های حوزه آبرسانی در این استان عنوان کرد.

احمدزاده گفت: فرمانداران و بخشداران برای رفع معارضات ورود می‌کنند تا کسانی که مانع انجام پروژه‌ها می‌شوند به مراکز قضایی معرفی شوند.

معاون جهاد آبرسانی وزارت نیرو هم با اشاره به نهایی شدن سند آبرسانی به مناطق محروم، اظهارداشت: پیشرفت پروژه‌های آبرسانی به مناطق محروم در این استان، حدود ۸۰ درصد است.

“مَهدی خان احمدی” تاکیدکرد: وزارت نیرو برای آبرسانی به مناطق محروم با عزم جدی پای کار آمده است و درخواست‌ها و مواد مطرح شده قطعاً پیگیری خواهد شد.

“اُمید صالحی” مدیرعامل آب و فاضلاب  استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: از مجموع ۱۸۹ روستایی که در تعهد بسیج و وزارت نیرو بود به ۹۸ روستا آبرسانی شده است.

 

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط