امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۰۶:۰۶

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

استخدام در وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت اولویت دولت است

معاون رئیس‌جمهور گفت: بخش عمده مجوزهای استخدامی این سازمان در دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

به گزارش راه سلام، میثم لطیفی؛ معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، ۷ شهریورماه، پس از شرکت در آیین افتتاح فرهنگسرای الغدیر و مدرسه ۱۲ کلاسه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در شهرستان چهارباغ در جلسه شورای‌عالی اداری استان البرز حاضر شد.

معاون رئيس‌جمهور در این جلسه که به مناسبت هفته گرامیداشت دولت برگزار شده بود، خبر داد: ۲۵ هزار مجوز برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شده است که مهرماه آزمون آن برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر عزیزانی می‌خواهند در دولت به صورت رسمی یا پیمانی خدمت کنند، باید در آزمون‌های استخدامی که فضای رقابتی استاندارد دارد، شرکت کنند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: وزارت آموزش و پرورش به دلیل ضرورت و اهمیت کیفیت بخشی در اولویت استخدامی دولت قرار گرفته و پس از این وزارتخانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد توجه است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه وقتی ما با کمبود منابع مواجه هستیم باید اولویت‌بندی کنیم، گفت: نخستین اولویت ما هوشمندسازی دولت است. خیلی از خدمات ارائه شده دولت قابلیت هوشمندسازی دارد، بالای ۵۲۰۰ خدمت را به صورت هوشمند و با حداقل. مداخله انسانی قابل ارائه است.

وی تکلیف قانونی مطابق سیاست‌های کلی نظام اداری را چابک‌سازی دولت عنوان کرد و گفت: چابک‌سازی، هوشمندسازی و بهره‌وری تکالیف سیاستی است که حضرت آقا با درایت بسیار مطرح کرده‌اند و باید آن را به عنوان تکلیف اجرا کنیم.

لطیفی با تاکید بر اصلاح فرایندهای ارائه خدمت، گفت: فرایندهای ارائه خدمت باید کوتاه و سریع شوند، در اغلب اوقات فرایندهای طولانی موجب صرف هزینه و نیروی انسانی بیشتر می‌شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را مهم دانست و گفت: آیین‌نامه جذب نخبگان آماده شد، در سال گذشته یک‌هزار نفر پیش‌بینی جذب داشتیم و امسال ۵ هزار نفر. در دولت سیزدهم مسیر جذب نخبگان ساده‌تر شد، زیرا ما در دستگاه اجرایی نیازمند نخبگان، نیروهای متعهد و متخصص هستیم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، افزایش بهره‌وری در دستگاه‌‌های اجرایی را به دولت تکلیف کرده است، افزود: ما مکلف به افزایش بهره‌وری هستیم. اگر اقدامات تربیتی ما ضعیف است، باید تقویت کنیم. آموزش و پرورش‌مان را باید تقویت کنیم.

لطیفی در آخر، تشکیل کارگروه تخصصی استان البرز را مهم دانست و گفت: باید کارگروه تخصصی با حضور نمایندگان سازمان اداری و استخدامی کشور و نمایندگان استان تشکیل شود و مشکلات استان در کارگروه مطرح و بررسی شود تا برای رفع آن راه‌حل منطقی  پیدا کرد.

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط