امروز : ۶/ مرداد /۱۴۰۳ - ساعت ۱۰:۲۸

جدیدترین خبر ها

تبلیغات

پر بازدیدها

طرح پزشک خانواده در گچساران آغاز شد

“سعید جاودان سیرت” با تشریح چرایی اجرای طرح پزشک خانواده در شهرستان گچساران و سایر شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد در آینده نزدیک، اظهارداشت: طرح پزشک خانواده بعد از سالها وقفه، از ابتدای اردیبهشت ماه امسال در شهرستان گچساران شروع شده است.

وی با بیان اینکه شهروندان شهرستان گچساران می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی محل سکونت خود از خدمات درمانی طرح پزشک خانواده استفاده کنند، خاطرنشان کرد: مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی هنگام ورود به گروه‌های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و بزرگسالان تقسیم بندی می‌شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تشریح اقدامات مورد نیاز برای مراجعه کنندگان در طرح پزشک خانواده، یادآور شد: افراد بر اساس مشکلاتی که دارند معاینه شده و در صورت مشاهده هر گونه علامت‌های خاص به پزشکان مُتخصص معرفی خواهند شد.

جاودان سیرت از فعالیت و مشارکت ۳۵ پزشک، ۱۳ پایگاه سلامت و چهار مرکز بهداشتی – درمانی برای اجرای طرح پزشک خانواده در گچساران خبرداد و اظهار داشت: بیش از ۹۵ هزار نفر در شهرستان گچساران شامل این طرح می‌شوند که می‌توانند به این مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی با اشاره به دستورالعمل های اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای مختلف ایران، ادامه داد: این طرح در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت اجرا می‌شود و ۷۰ نفر از مراقبین سلامت در مراکز و پایگاه‌های سلامت شهرستان گچساران اکنون فعال هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اجرای طرح ملی پزشک خانواده از تیرماه سال ۸۴ بیشتر در مناطق روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد و با هدف حمایت از محرومین، افزایش پوشش درمانی، ارتقای سلامت و بهداشت بیشتر روستاییان و مناطق شهری شروع شد.

بگفته جاودان سیرت، طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع یکی از مهم‌ترین روش‌های افزایش دسترسی و بهره‌مندی عادلانه مردم به خدمات حوزه سلامت و درمان است که با سابقه ۸۰ ساله در برخی از کشورها، موجب دسترسی مناسب‌تر و ارتقای کمی و کیفی خدمات سلامت شده است.

وی افزود: هم اکنون اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در دولت سیزدهم مورد توجه جدی قرار گرفته است و روشی بسیار مهم و موثر که در حفظ سلامت مردم، کاهش هزینه و وقت درمانی و ارتقای نظام سلامت بشمار می‌رود.

 

 

لینک کوتاه :

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار مرتبط